W tym roku Vistula & Wólczanka po raz kolejny promowała swe kolekcje dobrze widoczną kampanią reklamową. Wprawdzie może nie tak głośną, jak ubiegłoroczna, z byłym filmowym agentem 007 Piercem Brosnanem w roli głównej, ale także zauważalną w wielu mediach.
Trzeba jednak przyznać, że zainteresowanie mediów i gorąca atmosfera wokół spółki utrzymywały się z innych powodów. Znacznie głośniejsze było bowiem wrogie przejęcie, w wyniku którego po kilku tygodniach przepychanek i wymieniania czasami bardzo emocjonalnych komunikatów, V&W ostatecznie udało się zdobyć kontrolę nad 66 proc. akcji W. Kruk.
Na pewno była to najgłośniejsza tegoroczna transakcja i przy tej okazji obydwie główne marki firmy były regularnie wymieniane z korzyścią dla ich postrzegalności wśród klientów.
W naszym rankingu Wólczanka już po raz trzeci zdobywa statuetkę Marqa dla najmocniejszej marki w swej kategorii. Pierwszą dostała w jego pierwszej edycji w 2004 roku. Wtedy była jedyną marką giełdowej spółki Wólczanka.
Od tamtego czasu w firmie wiele się zmieniło. Po sfinalizowaniu fuzji z Vistulą i zakupie Galerii Centrum grupa V&W stała się mocnym graczem na rynku odzieżowym, działając pod wieloma innymi markami. Obecny prezes Michał Wójcik, wcześniej kierujący Vistulą, wrócił w tym roku do firmy już po zakupie W. Kruk i pojawieniu się w V&W nowych akcjonariuszy, jak Alma Market czy spółki rodziny Kruk.