Trzeci co do wielkości sprzedawca odzieży na świecie zanotował zaskakujący, bo aż 12,6-proc., spadek zysku operacyjnego, który wyniósł 3,55 mld koron (439 mln dol.), Wprawdzie jednocześnie sprzedaż wzrosła o 18 proc., do 23,3 mld koron, ale wyniki liczone w lokalnych walutach okazały się tylko o 4 proc. lepsze niż w ub.r. – Klienci są bardziej ostrożni i mniej skłonni do zakupów – mówi Rolf Eriksen, prezes H&M. W sklepach działających od co najmniej roku sprzedaż spadła o 4 proc.

– Wahania kursowe uderzyły mocniej, niż ktokolwiek przypuszczał, ale w długiej perspektywie spółka ma potencjał wzrostu – mówi Anders Wiklund, analityk Evli Bank. W Polsce sprzedaż H&M wzrosła o 1 proc., do 517 mln koron, liczona w złotych miała dynamikę 3 proc. Sieć ma w naszym kraju 53 sklepy. W II kw. H&M chce otworzyć na świecie kolejne 74 sklepy.