– Realizacja większości zadań związanych z Euro 2012 przebiega zgodnie z harmonogramem, niektóre zadania wykonywane są szybciej, kilka inwestycji jest jednak opóźnionych – przyznaje Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych.
Opóźniona jest m.in. modernizacja zachodniej części Poznania Głównego. Powodem są negocjacje z miastem dotyczące Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Lotnisko Okęcie miało być połączone torami z Warszawą Zachodnią już w 2008 r. Powodem opóźnienia jest czeskie biuro projektowe. Zgodnie z nowym harmonogramem otwarcie kopert w przetargu na budowę łącznicy z lotniskiem miało się odbyć w kwietniu. Zostało przesunięte na maj. Przedłużają się też prace związane z II etapem modernizacji torów Warszawa – Łódź. To wynik opóźnienia, z jakim wydawana jest decyzja środowiskowa dla inwestycji. O prawie pół roku w tyle w stosunku do harmonogramu jest budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Działdowie na trasie Gdynia – Warszawa. Przetarg na budowę został unieważniony z powodu zbyt wygórowanych żądań cenowych wykonawców. – We wszystkich przypadkach zdążymy na Euro 2012 – twierdzi Łańcucki.
Problemy pojawiły się również w związku z modernizacją sześciu dworców w miastach, w których będą się rozgrywać mistrzostwa. Jeszcze dwa lata temu władze PKP zapowiadały gruntowną przebudowę tych obiektów – części pasażerskiej i komercyjnej. Inwestycje miały być realizowane za prywatne pieniądze.
– By zdążyć, trzeba było zacząć je w zeszłym roku – mówi Adrian Furgalski, dyrektor ZDG TOR. Nie udało się jednak wybrać prywatnych inwestorów, mimo dużego zainteresowania z ich strony. PKP SA zmieniło front. Będzie dworce remontować w skromniejszym zakresie. Za własne i budżetowe pieniądze.