Amerykanie przodują w dzieleniu się z resztą świata swymi życiowymi przemyśleniami. Robi to także Tom Gorman, który w kwestii motywacji wychodzi dużo dalej poza pokrótce opisane porady, jak motywować pracowników. Większa część skromnej, niespełna 180-stronicowej książeczki o formacie typowego packet booka, to wskazówki, jak sobie radzić w życiu, np. jak określać cele zawodowe i osobiste (Zrób listę zadań na całe życie!), jak nakierować się na zawodowy sukces (Najpierw zastanów się, co naprawdę chcesz w życiu robić), czy i jak się zmotywować do aktywności fizycznej. W swych poradach Gorman odwołuje się zarówno do doświadczeń innych, jak i własnych (zachęcając do zmiany nielubianego zajęcia, wspomina początki swej kariery pisarskiej, na którą zdecydował się po latach pracy w korporacji).
Dojrzałych czytelników mogą zirytować wyróżnione na marginesie wyjaśnienia takich terminów jak staż, nerwica, wizualizacja czy niektóre zbyt oczywiste wskazówki Gormana typu „chcąc osiągnąć sukces, musisz uwierzyć w siebie” albo „im wcześniej zaczniesz odkładać nawet drobne kwoty, tym więcej zaoszczędzić na starość”.