Akcje angielsko-holenderskiego giganta od artykułów konsumpcyjnych zyskiwały wczoraj w Londynie nawet 2,8 proc. po informacji o kupieniu amerykańskiego producenta środków do pielęgnacji włosów i skóry Alberto Culvera.
Unilever wyłoży 3,7 mld dol. gotówką w największej od dziesięciu lat transakcji kupna, która pozwoli mu dołączyć do swoich marek Dove i Sunsilk amerykańskie V05, TRESemme i Nexxus.
Dzięki temu stanie się światowym liderem w dziedzinie odżywek do włosów i drugim w branży szamponów.
Według analityków cena kupna może wydawać się duża, ale uzasadniają ją spodziewane oszczędności i zapewnienie kupującemu wyższego wzrostu dzięki produktom o większej marży wobec dotychczasowych od żywności czy detergentów.
To już drugi duży zakup nowego (od stycznia 2009 r.) prezesa Poula Polmana. Wcześniej kupił za 1,3 mld dol. dział środków do ciała Sary Lee (marki Sanex i Radox).