Klientka straciła z powodu błędu banku

Pieniądze klientki, zamiast na Konto Mocno Oszczędzające, pracownik Polbanku, niezgodnie z dyspozycją, przelał na zwykły rachunek. Mimo interwencji bank miesiącami nie reagował. Teraz przeprasza za pomyłkę

Publikacja: 13.10.2010 08:33

Klientka straciła z powodu błędu banku

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski

Pani Agnieszka w grudniu ubiegłego roku w jednym z oddziałów Polbanku w Warszawie otworzyła zwykły rachunek oraz trzy Konta Mocno Oszczędzające.

– Na kontach oszczędnościowych ulokowałam po 4,9 tys. zł – opowiada klientka Polbanku. – Zakładałam je w obecności znajomego, który pamięta, jakie dyspozycje wydałam pracownikowi banku.

Kiedy klientka dostała wyciągi z rachunków, okazało się, że doszło do pomyłki. – Jedna z wpłat zamiast na konto oszczędnościowe trafiła na niżej oprocentowany zwykły rachunek – mówi pani Agnieszka. Była na tym stratna ok. 20 zł miesięcznie.

O pomyłce klientka poinformowała bank w lutym tego roku. – Poprosiłam pisemnie o wyjaśnienie i korektę odsetek – informuje. – Mijały tygodnie, potem miesiące, a bank nie reagował.

Latem pani Agnieszka interweniowała po raz kolejny. Tym razem zażądała przelania odsetek, które zgromadziłyby się w tym czasie na koncie oszczędnościowym, na rachunek w innym banku.

– Także to pismo bank zignorował. Do początku października nikt się ze mną nie skontaktował – żali się czytelniczka.

[wyimek][b]30 dni[/b] ma bank na rozpatrzenie reklamacji; jeśli sprawa jest skomplikowana, czas ten może być wydłużony o kolejny miesiąc[/wyimek]

Polbank zajął się sprawą dopiero po naszej interwencji. Jak informuje Kamil Chudzik, dyrektor biura prasowego tego banku, reklamacja klientki została w całości uznana, a należne odsetki zostały naliczone od dnia wpłaty gotówki w oddziale. Przedstawiciele banku zapewniają, że pieniądze już zostały przelane na konto czytelniczki.

– Tak długi czas odpowiedzi na reklamację wynika z błędu pracownika, za co klientkę przepraszamy – mówi Kamil Chudzik. Dodaje, że zgodnie z zasadami reklamacje są rozpatrywane w terminie do 30 dni. Bank zastrzega sobie możliwość wydłużenia tego czasu o kolejny miesiąc, ale tylko w skomplikowanych sprawach.

Rzecznik Polbanku zapewnia, że do wpłaty gotówki na niewłaściwy rachunek klienta doszło tu po raz pierwszy.

Pani Agnieszka w grudniu ubiegłego roku w jednym z oddziałów Polbanku w Warszawie otworzyła zwykły rachunek oraz trzy Konta Mocno Oszczędzające.

– Na kontach oszczędnościowych ulokowałam po 4,9 tys. zł – opowiada klientka Polbanku. – Zakładałam je w obecności znajomego, który pamięta, jakie dyspozycje wydałam pracownikowi banku.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień