PwC: mocna obecność w polskiej gospodarce

Firma jest częścią globalnej sieci, której historia sięga aż 1849 r. W zeszłym roku PwC Polska obchodziło swoje 30-lecie.

Publikacja: 05.05.2021 21:00

PwC: mocna obecność w polskiej gospodarce

Foto: 123RF

Przygoda firmy PwC Polska rozpoczęła się w 1990 r. w Warszawie, gdzie w niewielkim odstępie czasu powstały oddziały Coopers & Lybrand, a także Price Waterhouse. Kolejne lata to etap dynamicznego rozwoju grupy.

Rzut oka na historię

W 1994 r. w Krakowie rozpoczyna działalność Coopers & Lybrand. Dwa lata później Coopers & Lybrand otwiera oddział w Gdańsku, a w Krakowie powstaje Price Waterhouse oraz samodzielny Price Waterhouse TLS. W roku 1998 r. dochodzi do światowej fuzja Price Waterhouse i Coopers & Lybrand – tak rodzi się PricewaterhouseCoopers.

W następnych latach w Polsce powstają kolejne biura, m.in. we Wrocławiu (2000), w Katowicach (2005), Łodzi (2012), a w 2019 r. otworzono oddział PwC IT Services w Lublinie. Dziś PwC w Polsce to także Financial Crime Unit w Gdańsku (skupiające ekspertów od przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu) oraz dwa centra usług wspólnych w Katowicach i Opolu.

PwC jest częścią globalnej sieci firm, których historia sięga aż 1849 r. PwC jest aktualnie obecne w 155 krajach, gdzie zatrudnia ponad 284 tys. osób, wspierających przedsiębiorców na całym świecie. Świadczy usługi dla 419 firm z listy Global Companies.

Polska jest ważnym elementem na globalnej mapie aktywności grupy. W naszym kraju PwC zatrudnia aktualnie ponad 6000 osób, w tym 1000 specjalistów IT. Wspiera klientów w zakresie audytu, doradztwa biznesowego, technologicznego, oraz podatkowo-prawnego. Działa też aktywnie w zakresie edukacji rynku. Publikuje analizy, case studies i raporty branżowe. Udostępnia też newslettery z informacjami z wielu dziedzin: od aktualnych zagadnień podatkowych po najnowsze trendy biznesowe i technologie.

Firmę tworzą ludzie

PwC mocno inwestuje w rozwój młodych ludzi. Ciekawostką jest, że to właśnie w tej grupie pracuje najmłodszy biegły rewident w Polsce. Rocznie firma przyjmuje w kraju kilkaset osób na płatne praktyki lub stanowisko konsultanta. PwC podkreśla, że daje szansę studentom już od pierwszych lat studiów na zdobywanie doświadczeń zawodowych, oferując im wsparcie ekspertów i doświadczonych pracowników, którzy pomagają uczestnikom praktyk czy staży w realizowaniu stawianych im zadań. Nastawione na współpracę środowisko pracy tworzone jest w oparciu o wartości. Są to: act with integrity, care, work together, make a difference oraz reimagine the possible.

- Jesteśmy przekonani, że odpowiedzialny biznes nie jest możliwy bez wspierania różnorodności. W PwC wierzymy, że talent jest niezależny od płci, rasy, narodowości, poziomu sprawności czy wieku, dlatego dążymy do zapewnienia naszym pracownikom różnorodnego i zintegrowanego środowiska pracy, w którym każdy będzie mógł wykorzystać swój potencjał – podkreśla PwC.

W skład zarządu firmy w Polsce wchodzą Adam Krasoń (prezes, partner zarządzający), Piotr Wyszogrodzki (partner zarządzający działem audytu), Jan Wacławek (partner zarządzający działem prawno-podatkowym), Rafał Dróbka (partner zarządzający działem doradztwa transakcyjnego), Mariusz Śpiewak (partner zarządzający działem doradztwa biznesowego), Damian Kalinowski (partner zarządzający Financial Crime Unit), Michał Mastalerz (partner odpowiedzialny za klientów i rynek) oraz Piotr Nogajczyk, partner odpowiedzialny za działalność operacyjną.

Z kolei głównym doradcą ekonomicznym PwC jest prof. Witold Orłowski, autorytet w dziedzinie gospodarki, były doradca ekonomiczny prezydenta RP. Poza pracą w PwC prowadzi także działalność akademicką i naukową w ramach Niezależnego Ośrodka Badań Ekonomicznych oraz jako dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Przygoda firmy PwC Polska rozpoczęła się w 1990 r. w Warszawie, gdzie w niewielkim odstępie czasu powstały oddziały Coopers & Lybrand, a także Price Waterhouse. Kolejne lata to etap dynamicznego rozwoju grupy.

Rzut oka na historię

Pozostało 93% artykułu
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko