Bankowa batalia o konta osobiste

Banki coraz mocniej promują konta. Liczą, że dzięki nim zdobędą nowych klientów. Pomagają w tym celebryci, ale także dodatkowe bonusy jak zwrot części wydatków czy wysokie oprocentowanie środków na rachunku.

Publikacja: 26.05.2011 15:02

Bankowa batalia o konta osobiste

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys SS Seweryn Sołtys

Zaostrza się konkurencja w segmencie kont osobistych. Niedawno z ofensywą wspieraną kampanią reklamową wystartował największy gracz na rynku PKO BP, wcześniej m.in. Polbank, Millennium, a ostatnio o nowych klientów ostro walczy Kredyt Bank i Meritum Bank.

Niemal w każdym przypadku nowe konta są promowane przez znane osoby. PKO BP wybrał satyryka Szymona Majewskiego, Polbank postawił na sportsmenkę Justynę Kowalczyk, a w spotach Kredyt Banku występują Wojciech Mann i Krzysztof Materna, natomiast Meritum reklamuje muzyk Maciej Maleńczuk.

Okazuje się, że to skuteczna metoda pozyskiwania nowych klientów.

W PKO BP po dwóch miesiącach od wprowadzenia do oferty i  startu reklam z Szymonem Majewskim, sprzedaż nowych kont przekroczyła 135 tys. sztuk, a nowi klienci stanowią ponad 62 proc. tej liczby. Polbank od początku współpracy z mistrzynią w biegach narciarskich czyli od połowy ubiegłego roku pozyskał 200 tys. nowych kont.

Kredyt Bank wystartował z nowym rachunkiem i kampania reklamową na początku tygodnia, ale już widoczne są rezultaty.

- Po pierwszych trzech dniach kampanii mieliśmy o 60 proc. więcej telefonów na infolinię od klientów zainteresowanych nowym produktem i o 30 proc. więcej złożonych formularzy kontaktowych - mówi Monika Nowakowska z Kredyt Banku.

Millennium, który zdecydował się na spoty reklamowe bez udziału celebryty, też ma niezłe rezultaty.

- Założyliśmy ponad 70 tys.  nowych kont - mówi Wojciech Kaczorowski z Millennium Banku. Bank wystartował z nową ofertą w lutym tego roku.

Niemal standardem rynkowym staje się konto bez opłat za prowadzenie ( choć niekiedy jest to uzależnione od kwoty wpływów na rachunek) i z możliwością darmowego korzystania ze wszystkich  bankomatów w kraju. Banki często dokładają inne bonusy. Millennium zwraca 3 proc. za zakupy sklepach spożywczych, supermarketach i na stacjach paliw opłacone kartą debetową, Meritum oddaje 4 proc. wydatków na paliwo, Bank BGŻ dopłaca 1 proc. kwoty wpływów na konto, a w Kredyt Banku środki na nowym rachunku są oprocentowane na 7 proc.

Z kolei BOŚ płaci  za transakcje kartą, przelewy i zlecenia stałe. Bank umożliwił także

założenie konto przez internet, bez konieczności składania wizyty w placówce i bez pośrednictwa kuriera.

Dla klientów ważne są nie tylko koszty prowadzenia rachunku, ale także funkcjonalność. Dlatego przez internetowy rachunek osobisty można wykonywać nie tylko podstawowe operacje jak przelewy, zlecenia stałe, zakładanie lokat, ale w niektórych bankach za pośrednictwem konta można także kupić ubezpieczenia, a nawet sprawdzić swoją historię w Biurze Informacji Kredytowej.

Niedawno mBank i Multibank wprowadziły przelewy ekspresowe do innych banków, dzięki tej opcji pieniądze trafiają na konto odbiorcy w ciągu kilkunastu minut, niezależnie od międzybankowych sesji księgowych.

Zaostrza się konkurencja w segmencie kont osobistych. Niedawno z ofensywą wspieraną kampanią reklamową wystartował największy gracz na rynku PKO BP, wcześniej m.in. Polbank, Millennium, a ostatnio o nowych klientów ostro walczy Kredyt Bank i Meritum Bank.

Niemal w każdym przypadku nowe konta są promowane przez znane osoby. PKO BP wybrał satyryka Szymona Majewskiego, Polbank postawił na sportsmenkę Justynę Kowalczyk, a w spotach Kredyt Banku występują Wojciech Mann i Krzysztof Materna, natomiast Meritum reklamuje muzyk Maciej Maleńczuk.

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy