Reklama
Rozwiń
Reklama

SkyCash współpracuje z Novitusem

Aktualizacja: 21.06.2011 18:34 Publikacja: 21.06.2011 18:32

SkyCash

liczy, że dzięki współpracy z

Novitusem

, największym w Polsce producentem kas fiskalnych, znacznie zwiększy liczbę użytkowników swojego systemu płatności mobilnych. Jak na razie z usług SkyCash, jak twierdzą jego przedstawiciele, korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów. Kupują głównie bilety komunikacji miejskiej i płacą za parkowanie samochodów.

Technologia opracowana przez SkyCash (głównym akcjonariuszem polskiej spółki jest grupa Opera) pozwala na płacenie komórką za zakupy przy wykorzystaniu elektronicznej portmonetki. Do realizacji transakcji niezbędny jest aparat telefoniczny z dostępem do internetu.

Reklama
Reklama

Na podstawie porozumienia z operatorem systemu Novitus  będzie instalował w produkowanych przez siebie urządzeniach  moduły GPRS, które umożliwią realizację płatności mobilnych w systemy SkyCash. Moduły będą też stopniowo wprowadzane w kasach Novitusa, które już są eksploatowane przez użytkowników. Ich liczba szacowana jest na ok. 300 tys. (w Polsce działa łącznie ok. 1,5 mln urządzeń fiskalnych). Usługa na razie nie będzie dostępna w kasach Elzabu, który jest powiązany kapitałowo z Novitusem.

Przedstawiciele SkyCash wiążą z nową umową duże nadzieje. Liczą na szybki wzrost bazy klientów. Zachętą dla sklepów do modernizacji posiadanych kas fiskalnych ma być fakt, że płatności mobilne są znacznie tańsze niż płatności kartowe. – Sklepy płacą coraz wyższe prowizje. Rosną również koszty wynajmu terminali. Nasz system jest prostszy i daleko tańszy  - twierdzi Dariusz Mazurkiewicz, członek zarządu SkyCash Poland S.A.

Przez najbliższe kilka miesięcy spółki będą realizowały projekt pilotażowy. – Obejmie zarówno placówki małe jak i duże, sklepy i punkty usługowe o różnych profilach. Zależy nam na zebraniu jak największej liczby informacji – mówi Mazurkiewicz. Komercyjny start usługi przewidziany jest na ostatnie miesiące bieżącego roku.

Przedstawiciele głównego inwestora przyznają, że SkyCash nie jest i jeszcze długo nie będzie rentowny. – Firma powinna zacząć zarabiać na siebie od 2013 r. - zdradza Michał Olszewski, dyrektor inwestycyjny w Opera TFI. Twierdzi, że priorytetem na najbliższe kwartały jest szerokie rozpropagowanie systemu i pozyskanie jak największej ilości klientów. Będzie się to wiązało z większymi wydatkami marketingowymi. Będą finansowane z podwyższenia kapitału. Olszewski nie wyklucza, że do akcjonariatu przy tej okazji mogą zostać zaproszeni nowi inwestorzy, partnerzy biznesowi SkyCash. Nie rozwinął jednak tematu.

SkyCash

liczy, że dzięki współpracy z

Pozostało jeszcze 98% artykułu
Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama