Mova zaoferuje darmowy internet za reklamy

Zwiększenie bazy klientów do 100 tysięcy aktywnych użytkowników do końca roku, to plan wirtualnych sieci FreeM oraz Mova, które łączy wspólny właściciel - firma Integer. Osiągnięcie tego wyniku ma sprawić, że zaczną one zarabiać poważne pieniądze na reklamach wyświetlanych w telefonach komórkowych. To dlatego Mova, która dziś oferuje tylko usługi głosowe i SMS zamierza niebawem uruchomić także możliwość darmowego korzystania z mobilnego internetu w zamiana za oglądanie reklam. Taką usługę oferuje już od ubiegłego roku sieć FreeM.

Aktualizacja: 25.07.2011 09:10 Publikacja: 25.07.2011 09:02

Mova zaoferuje darmowy internet za reklamy

Foto: ROL

Na starcie usługi mobilny dostęp do Internetu dla użytkowników FreeM był ograniczony do wybranych serwisów internetowych. W maju tego roku operator zniósł ograniczenia i umożliwił dostęp do dowolnych stron w sieci. Teraz darmowy internet za oglądnie reklam ma wprowadzić Mova (dawniej nazywana Carrefour Mova, póki operator sieci hipermarketów nie sprzedał jej Integerowi). W sieci wszystko jest już gotowe do zaoferowania nowej usługi.

Gros przychodów z internetu

- Klienci Movy i FreeM, to dziś zupełnie inne grupy użytkowników. W Movie są przede wszystkim klienci sklepów Carrefour, którzy dostają minuty do doładowania w zamian za zakupy i korzystają z usług głosowych i SMS-owych. We FreeM abonenci swoje karty wykorzystują głównie do surfowania po internecie – mówi Tomasz Właszczuk, prezes firmy InMobile, która uruchomiła sieć FreeM.

Bo choć użytkownicy FreeM mogą też wykonywać połączenia telefoniczne, czy SMS (usługi płatne), to - jak mówi Tomasz Właszczuk - dziś około 80 proc. przychodów sieci pochodzi z usług internetowych i reklam. Chętniej niż za doładowanie umożliwiające rozmowy telefoniczne, klienci płacą 2 zł za usługę Surfmax, która pozwala przez tydzień korzystać z internetu bez limitu (tym bardziej, że z „internetu za reklamy" można korzystać także przy zerowym koncie) . Standardowo bowiem we FreeM dzienny limit darmowego dostępu do mobilnego internetu wynosi 10 MB.

Według Tomasza Właszczuka osiągnięcie przez Movę i FreeM 100 tys. użytkowników do końca roku, to cel realny. Pierwsza sieć ma dziś ich około 50 tys., a usługę FreeM aktywowało około 35 tys. osób (przy czym sieć rozesłała ponad 50 tys. kart SIM). – Od maja, kiedy udostępniliśmy możliwość korzystania z nieliemitowanego internetu zauważyliśmy wzrost lojalności klientów, którzy zaczęli też intensywniej korzystać z naszej usługi i np. przekładają karty do lepszych telefonów– mówi Tomasz Właszczuk.

Przekonać domy mediowe

Kilkumiesięczne doświadczenia InMobile z wdrażania modelu biznesowego „bezpłatny internet w komórce za reklamę" wskazują jednak, że nie tak łatwo przekonać reklamodawców w Polsce do korzystanie z tego medium. Reklamy dla FreeM zbiera agencja reklamowa Agory. - Wielkie domy mediowe podczas rozmów podnoszą argument, że jeśli liczba naszych użytkowników nie sięgnie 100 tys., to takie działania reklamowe nie specjalnie ich interesują – mówi Tomasz Waszczuk. Dziś według cennika FreeM za wyświetlenie reklamy w komórce reklamodawca musi zapłacić 25 groszy.

– To drożej niż za zwykły reklamowy SMS (5-7 groszy), ale jest to wiele bardziej efektywne. Użytkownik nie może takiej reklamy pominąć. Wymagana jest bowiem minimalna interakcja. Aby przejść do dalszych funkcjonalności musi bowiem na nią '"najechać" i przesunąć – mówi Tomasz Właszczuk.

Teraz Przystanek Woodstock

To jednak nie do końca przekonuje reklamodawców, dla których nie mniej ważny jest zasięg kampanii. Dlatego FreeM podjęła w ostatnim okresie szereg działań, które mają zwiększyć liczbę użytkowników sieci. I tak w końcu czerwca operator poinformował o uruchomieniu promocyjnego dostępu do internetu bez dziennego limitu transferu danych. Abonenci sieci FreeM, którzy odwiedzą fanpage FreeM na Facebooku i pobiorą kod promocyjny mogą za darmo aktywować usługę Surfmax i przez kolejne trzy dni korzystać z mobilnego dostępu bez limitu transferu danych.

InMobile wprowadził także na rynek kobrandową kartę płatniczej Mastercard Paypass oznaczoną logo FreeM. Użytkownicy karty otrzymują jednorazowy zwrot doładowania konta telefonicznego FreeM w kwocie do 50 zł. Wydawcą karty jest BZ WBK. W pierwszym tygodniu sierpnia pracownicy firmy wybierają się na tegoroczną edycję festiwalu Przystanek Woodstock, gdzie chcą uruchomić kawiarenkę internetową i tam pozyskiwać nowych abonentów wśród użytkowników Facebooka.

- Po wakacjach wspólnie z Movą, która będzie już oferować usługę korzystania z internetu za reklamy, zintensyfikujemy współpracę z siecią Carrefour. W obydwu naszych sieciach komórkowych zaczną reklamy tych sklepów - mówi Tomasz Właszczuk.

Na starcie usługi mobilny dostęp do Internetu dla użytkowników FreeM był ograniczony do wybranych serwisów internetowych. W maju tego roku operator zniósł ograniczenia i umożliwił dostęp do dowolnych stron w sieci. Teraz darmowy internet za oglądnie reklam ma wprowadzić Mova (dawniej nazywana Carrefour Mova, póki operator sieci hipermarketów nie sprzedał jej Integerowi). W sieci wszystko jest już gotowe do zaoferowania nowej usługi.

Gros przychodów z internetu

Pozostało 89% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy