Reklama
Rozwiń
Reklama

Zyski Dialogu mocno w górę

Aktualizacja: 12.08.2011 12:14 Publikacja: 12.08.2011 12:06

Grupa Dialogu

, stacjonarnego operatora usług głosowych i internetowych dla firm i osób indywidualnych, w II kw. br. odnotowała 3-proc. spadek przychodów, ale jej zyski mocno się poprawiły w porównaniu z wynikami z analogicznego okresu 2010 r.

Skonsolidowane przychody Dialogu wyniosły w okresie kwiecień-czerwiec 2011 r. 125,6 mln zł wobec nieco ponad 129 mln zł przed rokiem.

KGHM

, właściciel

Reklama
Reklama

Dialogu

, podał w komentarzu do danych spółki zależnej że spadek nastąpił głównie w obszarze tradycyjnych usług głosowych oraz usług kierowanych do abonentów innych telekomów (

Telekomunikacji Polskiej

), czyli tzw. WLR, BSA oraz usług głosowych świadczonych za pomocą prefiksu.

Liczba linii transmisji danych (stacjonarnego Internetu) obsługiwanych przez Dialog skurczyła się w kwartał o 1,5 tys. do 155 tys.

Ubytek bilansowały nieco wzrosty wpływów odnotowywane ze sprzedaży usług telewizji cyfrowej, czy usług mobilnych.

Reklama
Reklama

Z pakietu trzech usług (telefon, Internet, telewizja IPTV) korzystało na koniec czerwca o 2,6 tys. abonentów więcej niż w marcu (ich grono urosło do 40,9 tys.). Aktywnych kart SIM umożliwiających korzystanie z usług telefonii mobilnej i takiegoż Internetu przybyło w II kw. 8,2 tys. i na koniec czerwca było ich 38,9 tys.

Zysk operacyjny skoczył w tym czasie w górę o prawie 70 proc. do ponad 12,5 mln zł, EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) o ponad 19 proc. do 34 mln zł, a zysk netto o 46 proc. do 10,2 mln zł.

Półroczny czysty zysk grupy był nieco niższy niż w I połowie 2010 r. i zamknął się kwotą 20,15 mln zł (21,8 mln zł rok wcześniej).

Grupa Dialogu

, stacjonarnego operatora usług głosowych i internetowych dla firm i osób indywidualnych, w II kw. br. odnotowała 3-proc. spadek przychodów, ale jej zyski mocno się poprawiły w porównaniu z wynikami z analogicznego okresu 2010 r.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama