Multimedia Polska przygotują nową strategię. 9 tys. abonentów dostępu

- Za kilka tygodni zarząd Multimedia Polska, trzeciej pod względem liczby abonentów sieci kablowej w kraju, zdecyduje, jaką strategię obierze spółka w kolejnych latach – poinformował Andrzej Rogowski, prezes spółki. Sieć kablowa ma dwie możliwości: dalej rozwijać się poprzez przejęcia, albo zdecydować się na szeroko zakrojone inwestycje w infrastrukturę.

Aktualizacja: 01.09.2011 20:36 Publikacja: 01.09.2011 15:21

Multimedia Polska przygotują nową strategię. 9 tys. abonentów dostępu

Foto: ROL

- Na pewno będę bardzo mocno obstawał przy tym, by większość pieniędzy na ekspansję, przeznaczonych było na budowę sieci – powiedział prezes Andrzej Rogowski.

Nie wykluczone, że Multimedia Polska wrócą do zarzuconego dwa lata temu planu. Projekt, którego finansowanie negocjowano wówczas z bankami zakładał rozbudowę zasięgu sieci operatora o 500-600 tys. gospodarstw domowych. Według prezesa, projekt był na tyle elastyczny, że mógł objąć nawet 900 tys. mieszkań.

Multimedia już nie publiczne

Akcji Multimedia Polska nie ma już w giełdowym obrocie. W środę akcjonariusze zdecydowali o wycofaniu spółki z GPW. Na rynku Catalyst notowane są natomiast papiery dłużne kablówki. – Jesteśmy w trakcie rozmów z bankami nt. wprowadzenia do obrotu kolejnych transz naszych obligacji. Nasze obowiązki informacyjne pozostaną nie zmienione. Utrzymamy też standard ich wykonywania – obiecał wczoraj Andrzej Rogowski. Zobowiązania spółki z tytułu wyemitowanych obligacji określił na około 700 mln zł.

Ocenił też, że nowa sytuacja może ułatwić zaproszenie do spółki nowego – finansowego lub strategicznego - inwestora, co do tej pory nie udawało się ze względu na różnice w rynkowej wycenie akcji spółki na GPW i w ocenie głównych akcjonariuszy, ile faktycznie są warte.

Andrzej Rogowski zapewnił jednocześnie, że nie toczą się obecnie żadne rozmowy w sprawie pozyskania partnera oraz, że nie ma planów połączenia z Vectrą.

– Moim zadaniem jest, aby tegoroczna EBITDA sięgała ponad 300 mln zł. To, co robimy prowadzi nas prostą drogą do 400 mln zł EBITDA w latach 2013-2014 – stwierdził.

I półrocze br. Multimedia zakończyły z 303 mln mln zł przychodów (wzrost o 9 proc. w porównaniu z I połową ub.r.), 157,5 mln zł EBITDA (wzrost o 7,6 proc.) oraz 35 mln zł zysku netto (spadek o 5 proc. za sprawą kosztów obsługi zadłużenia).

Na koniec czerwca operator obsługiwał 726 tys. abonentów (o 27 tys. więcej niż w marcu), z czego 380 tys. korzystało z usługi dostępu do internetu (w II kwartale przybyło ich 9,1 tys.)

Multimedia zdobyły 9 tys. abonentów dostępu

Na koniec II kwartału Multimedia Polska obsługiwały 380 tys. abonentów usług dostępu do internetu. Liczba ta była o 9 tys. (2,5 proc.) wyższa, niż w poprzednim kwartale i o 43 tys. wyższa (13 proc.), niż przed rokiem.

Przychody operatora z tego segmentu wyniosły w II kwartale 43 mln zł i – jak komunikują Multimedia – rosły szybciej niż baza abonencka. Średnie ARPU z usług dostępowych Multimediów wynosiło w ostatnim kwartale prawie 38 zł. Wzrost ARPU ma wynikać ze skutecznej sprzedaży wyższych przepływności w pakietach usług. Miksu pakietów dostępowych w bazie klienckiej Multimedia jednak nie podają. W I półroczu 2011 r. na usługi dostępowe przypadło 28 proc. całkowitych przychodów Multimediów.

Co ciekawe, przy wzroście przychodów z usług dostępowych Multimediom udało się ograniczyć w ciągu roku koszty jednej ze składowych kosztów - tranzytu IP o 29 proc. W I półroczu kosztował Multimedia niespełna 2,5 mln zł.                                       ł.d.

- Na pewno będę bardzo mocno obstawał przy tym, by większość pieniędzy na ekspansję, przeznaczonych było na budowę sieci – powiedział prezes Andrzej Rogowski.

Nie wykluczone, że Multimedia Polska wrócą do zarzuconego dwa lata temu planu. Projekt, którego finansowanie negocjowano wówczas z bankami zakładał rozbudowę zasięgu sieci operatora o 500-600 tys. gospodarstw domowych. Według prezesa, projekt był na tyle elastyczny, że mógł objąć nawet 900 tys. mieszkań.

Pozostało 86% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy