Hutchison Whampo
a, operator sieci komórkowej
3
, poinformował Unię Europejską o możliwym wykluczeniu go przez silniejszych na tym rynku konkurentów z
UK Mobile Venture
Aktualizacja: 08.09.2011 18:09 Publikacja: 08.09.2011 18:09
Hutchison Whampo
a, operator sieci komórkowej
3
, poinformował Unię Europejską o możliwym wykluczeniu go przez silniejszych na tym rynku konkurentów z
UK Mobile Venture
, tworzącej się właśnie brytyjskiej spółki joint venture zajmującej się m-commerce.
Ma ona usprawnić brytyjskim operatorom współpracę z reklamodawcami, sprzedawcami i bankami nad rozwojem płatności bezgotówkowych Near Field Communications (NFC). Dzięki tej platformie użytkownicy komórek będą mogli płacić za towary w sklepach za pomocą zbliżenia telefonu (wyposażonego w aplikację i chip NFC) do czytnika. Dzięki tym płatnościom i towarzyszącej reklamie operatorzy chcą zwiększyć swoje przychody. Mają też nadzieję na to, że platforma ta napędzi sprzedaż smartfonów.
Spółka, której inicjatorami są najwięksi brytyjscy operatorzy Vodafone, Telefonica UK i Everything Everywhere, ma rozpocząć działalność przed końcem tego roku. Zwróciła się już do organów antymonopolowych Unii Europejskiej o zgodę na zawiązanie takiej współpracy.
Tymczasem Hutchison Whampoa, operator sieci 3, czwartej co do wielkości w tym kraju, oskarżył potężniejszych rywali o próbę wykluczenia go ze spółki. Stephen Lerner, główny radca prawny sieci 3, wezwał europejski urząd antymonopolowy do prześwietlenia tych praktyk i niedopuszczenia do zawiązania się spółki na takich warunkach.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
Hutchison Whampo
a, operator sieci komórkowej
Według różnych badań, firmy – szczególnie małe i średnie – nadal nie wykorzystują w pełni możliwości, które dają...
Sztuczna inteligencja w modelu otwartoźródłowym może stanowić pomoc dla medyków, a także być wykorzystywana przy...
Zarządzanie finansami osobistymi to sztuka balansowania między bieżącymi potrzebami a przyszłymi celami. Coraz c...
Coraz więcej firm świadomie inwestuje w jakość, nie tylko swoich produktów i usług, ale też w standardy współpra...
Dane płatnicze dają dziś wyjątkowy wgląd w zachowania i trendy konsumenckie w branży turystycznej. Pozwalają lep...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas