Hutchison Whampo
a, operator sieci komórkowej
3
, poinformował Unię Europejską o możliwym wykluczeniu go przez silniejszych na tym rynku konkurentów z
UK Mobile Venture
Aktualizacja: 08.09.2011 18:09 Publikacja: 08.09.2011 18:09
Hutchison Whampo
a, operator sieci komórkowej
3
, poinformował Unię Europejską o możliwym wykluczeniu go przez silniejszych na tym rynku konkurentów z
UK Mobile Venture
, tworzącej się właśnie brytyjskiej spółki joint venture zajmującej się m-commerce.
Ma ona usprawnić brytyjskim operatorom współpracę z reklamodawcami, sprzedawcami i bankami nad rozwojem płatności bezgotówkowych Near Field Communications (NFC). Dzięki tej platformie użytkownicy komórek będą mogli płacić za towary w sklepach za pomocą zbliżenia telefonu (wyposażonego w aplikację i chip NFC) do czytnika. Dzięki tym płatnościom i towarzyszącej reklamie operatorzy chcą zwiększyć swoje przychody. Mają też nadzieję na to, że platforma ta napędzi sprzedaż smartfonów.
Spółka, której inicjatorami są najwięksi brytyjscy operatorzy Vodafone, Telefonica UK i Everything Everywhere, ma rozpocząć działalność przed końcem tego roku. Zwróciła się już do organów antymonopolowych Unii Europejskiej o zgodę na zawiązanie takiej współpracy.
Tymczasem Hutchison Whampoa, operator sieci 3, czwartej co do wielkości w tym kraju, oskarżył potężniejszych rywali o próbę wykluczenia go ze spółki. Stephen Lerner, główny radca prawny sieci 3, wezwał europejski urząd antymonopolowy do prześwietlenia tych praktyk i niedopuszczenia do zawiązania się spółki na takich warunkach.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
Czescy przedsiębiorcy przyglądają się przemysłowo-obronnej strategii rozwoju Polski. Kluczowa inspiracja dotyczy...
„Jak podejść do elektryfikacji floty?” - odpowiadają eksperci z branży zamówień publicznych oraz finansów.
Ratyfikacja ZEKS to test powagi państwa. Sprawdza, czy potrafimy traktować godną pracę, zabezpieczenie społeczne...
Ponad 3500 miejsc pracy, pięć zakładów produkcyjnych i centrum usług wspólnych w Warszawie, 235 mln zł inwestycji w latach 2022–2023 i 16,6 mln zł CIT zapłaconego w 2024 r. Tak wygląda twardy bilans obecności Veluxu w Polsce – mówi Przemysław Pokorski, dyrektor zarządzający Velux Polska.
Czy Łódź może stać się sercem polskiej innowacji? – Miasto ma ogromny potencjał – uważa Tomasz Krysiński, profes...
W świecie, w którym coraz częściej liczy się wygoda, szybkość i realne korzyści z codziennych wyborów, programy lojalnościowe zyskują na znaczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas