Karę 113,1 tys. zł wymierzył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów spółce Telecom Media, organizatorowi „Wielkiego Quizu z Nagrodzami Edycja IV". Według UOKiK, w ramach konkursu wysyłano SMS do osób, które nie wyraziły na to zgody.
Użytkownicy dostawali też wiadomości zapewniające, że zdobyli nagrody. Wszystko bez nazwy organizatora konkursu, ceny SMS, czy informacji, gdzie można znaleźć warunki quizu.
Prezes UOKiK odstąpił natomiast od nakładania kary pieniężnej na Polską Telefonię Cyfrową (operator sieci T-Mobile), choć kwestionował jej praktyki przy loterii „100 Mercedesów od Ery" z 2009 r. Finansowej kary nie ma, bo PTC zobowiązała się do zmiany praktyki, m.in. do wysyłania wiadomości marketingowych tylko do osób, które wyraziły na to zgodę.
Poza tym poszkodowanym abonentom zostanie przyznana rekompensata: dodatkowe pakiety minut i 500 złotowe zadośćuczynienie. Operator sieci T-Mobile musi natomiast przekazać 311 tys. zł darowizny na rzecz fundacji Kid Protect.
W końcu UOKiK zakwestionował także informacje przekazywane podczas kampanii reklamowej sieci Play. Karą 495,6 tys. zł zakończył postępowanie zaczęte w grudniu 2010 r., a dotyczące kampanii Play Fresh z 2009 r. P4, operator sieci Play posługiwał się hasłem „Darmowe SMS-y w Play Fresh" nie zamieszczając we wszystkich materiałach informacji o ograniczeniu czasowym usługi.