KOMENTARZ: Fortuna, to kapryśna pani

Publikacja: 18.05.2012 12:34

Co my tu mamy? Zyski małego operatora hurtowego – Mediatela, który po ponad rocznej zapaści ściął koszty i wychodzi, jak się zdaje, na prostą. Mocno skurczony, bez rozmachu, ale rentowny.

Stratę Netii - która po okresie zdwojonego wysiłku panny na wydaniu złapała zadyszkę. Po czasach entuzjazmu, nowych odważnych pomysłów i gigantycznych przejęć przysiadła i zbiera siły. Odchudza się i łyka witaminy.

Mamy Polską Telefonię Cyfrową, która duże przyrosty kart SIM (tu biję się w pierś – większe niż Play) w I kwartale br. stara się wiązać z sukcesem rebrandingu na T-Mobile. A przecież wiadomo, że nie marką ta sprzedaż stała, tylko zmianą metodologii i strategii sprzedaży.

Mamy w końcu grupę Telekomunikacji Polskiej, której klientów w pierwszym kwartale ubywało, a która rebranding na Orange zaczęła już w drugim kwartale, oddając przez pierwsze trzy miesiące marketingowe pole konkurencji.

Mamy P4, który rośnie ciągle dużo szybciej niż konkurencja, ale już przecież dużo wolniej, niż kiedyś.

Są i Multimedia, które w wysiłkach, aby rosnąć i udowadniać swoją wartość przyszłym nabywcom nie ustają. Słowem tygiel cyfr, zamierzeń, planów, marzeń i etapów.

My dziennikarze lubimy mierzyć branży czas: dokonywać kwartalnych, półroczny i rocznych porównań. Oceniać wykonanie strategii. Tworzyć rankingi i klasyfikacje. Marzy mi się ranking nie na ćwierć i nie na pół gwizdka. Żeby powstał, wszyscy operatorzy powinni dobiec do mety. Pytanie tylko, czy na pewno tego chcemy...?

Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont