Reklama

Trzy telekomy w TOP 10 najcenniejszych marek MillwardBrand

Publikacja: 22.05.2012 12:52

AT&T, Verizon i China Mobile zajęły 8, 9 i 10 miejsce w rankingu najcenniejszych marek BrandZ przeprowadzonym kolejny raz przez firmę MillwardBrand.

Markę AT&T wyceniono tym razem na 68,8 mld dol. (spadek z 7 miejsca na 8.), a China Mobile  na 47,04 mld dol. (awans z 10. na 9.). Największy progres widać w przypadku Verizone'a, marka którego zyskała na wartości 15 proc. rosnąć do 49,15 mld dol.

Był zresztą jedynym z dwóch operatorów z branżowej klasyfikacji TOP10, któremu wartość marki wzrosła. Drugim jest NTT DoCoMo, której brand wyceniono na 15,35 mld dol, o 3 proc. więcej niż w poprzedniej edycji rankingu.

Dla przykładu, wycena brandu Deutsche Telekom spadła o 10 proc. do 26,8 mld dol., a Orange o 13 proc. do 15,35 mld dol.  Najmocniej negatywną zmianę odczuł Movistar, którego markę przeceniono o 37 proc. do 17,11 mld dol.

Pierwsze miejsce w ogólnym rankingu MillwardBrand zajął (oczywiście) Apple z 182,9 mld dol., drugie IBM (115,9 mld dol.), a trzecie Google. (107 mld dol.).

Reklama
Reklama

Badawcza firma w opisie rankingu wskazuje na dwa trendy dotyczące telekomunikacyjnego świata. Po pierwsze - postępy gospodarcze na kontynencie afrykańskim, czego dowodem jest pojawienie się w Top 100 marki sieci komórkowej z RPA - MTN (miejsce 88., wartość 9,2 mld dol.).

Druga obserwacja jest taka, że sektor komunikacji mobilnej był w pewnym stopniu chroniony przed skutkami recesji: wydatki w tym sektorze były jednymi z nielicznych, których konsumenci nie chcieli ograniczać.

Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Ekonomia
Jak dzięki inżynierom z Łodzi poleciał najszybszy helikopter świata
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama