rpkom.pl: - Jaka jest pani wizja biznesu telekomunikacyjnego dziś i za 5 lat. Wiele firm, w tym telekomy, są w trakcie podejmowania decyzji, co zrobić, aby rosnąć. Deutsche Telekom ma na to pomysł?
Claudia Nemat
: - Wyjaśnię to ogólnie, odnosząc się do całego europejskiego rynku. Sektor telekomunikacyjny ma dziś przed sobą ogromne wyzwania:
specjalne podatki nakładane przez rządy na operatorów, cięcia stawek MTR, akumulacja przetargów na spektrum radiowe, a na niektórych rynkach – nie w Polsce – także recesję.
Aby podołać tym wyzwaniom moja grupa musi robić dwie rzeczy w tym samym czasie. Po pierwsze, „transformacją przychodów", czyli zdobywaniem nowych źródeł przychodów, gdy stare topnieją. Po drugie, w tym samym czasie musimy zmienić podejście do tego, w jaki sposób „produkujemy" i dostarczamy usługi. Co oznacza transformację bazy kosztowej. Tak naprawdę chodzi więc o to, aby zmienić model tworzenia usług.