AVM bierze na cel polski rynek

Można konkurować z chińskimi firmami na rynku urządzeń telekomunikacyjnych i pokażemy to w Polsce – zapowiada niemiecki producent sprzętu dla sieci domowych

Publikacja: 22.02.2013 12:00

Niemiecka firma AVM, producent urządzeń telekomunikacyjnych do sieci domowych i biurowych pod marką Fritz ma ambitne plany związane z polskim rynkiem. Spółka, która dziś realizuje w naszym kraju śladową sprzedaż (o wartości około 100 tys. rocznie), chce w tym rok zwiększyć ją do kilku milionów euro. – Uważam za możliwe, że osiągniemy 10 proc. udział w rynku urządzeń sieci domowych – mówi Jürgen Pohl, szef sprzedaży na polski rynek w AVM. Podkreśla, że dobrze zna lokalne uwarunkowania, bo przez wiele lat pracował dla Media Markt w Polsce i mówi po polsku.

- Na pewno nie będziemy konkurować cenowo z liderem rynku firmą TP-Link, ale będziemy się starali przekonać klientów naszą jakością – podkreśla Pohl. – Wykorzystujemy własne rozwiązania technologiczne „made in Berlin" – podkreśla, co ma stanowić argument w  konkurencji z urządzeniami „made in China".

Do tej pory AVM traktował polski rynek trochę po macoszemu, teraz ma to się zmienić. – Każdy produkt wprowadzany do polski sklepów będzie miał polskie opakowanie i estetyczną instrukcję w języku polskim, a w przyszłości i polskie menu. Uruchamiamy telefoniczny hotline, zatrudnimy przedstawicieli handlowych, którzy będą dbali o kontakty ze sprzedawcami – wylicza Jürgen Pohl.

Firma nie planuje wprawdzie otwierać biura w Polsce, ale Berlin, gdzie znajduje się siedziba AVM jest blisko.

Na początek niemiecki producent wchodzi na nasz rynek z czterema produktami, ale swe portfolio zamierza systematycznie rozszerzać. Na koniec roku liczba produktów w ofercie ma się zwiększyć do dwunastu.

- Najbardziej wierzę w sukces takich urządzeń, jak Fritz!Wlan Repeater 300E, który powiększa zasięg sieci bezprzewodowej w domu. Dziś wiele osób w Polsce, które kupiły tani router ma z tym problemy – mówi Jürgen Pohl.

Siłą AVM w Polsce ma być dostępność produktów w największych sieciach z elektroniką użytkową. Na początku będzie obecna w sklepach Media Markt, Saturn, czy Media Expert, ale jak zapewnia Pohl kwestią czasu jest pojawi się też w  sieci Euro, czy Komputronik. – Nie przewidujemy kampanii reklamowych w telewizji, ale na pewno będziemy się reklamować w gazetkach tych sieci – zapowiada Pohl.

Oczywiście AVM ze swoim sprzętem chce też być obecny w największych sklepach internetowych, czy serwisie aukcyjnym Allegro. Dziś AVM, której roczne przychody w 2012 roku wyniosły około 250 mln euro, 40 proc sprzedaży realizuje przez internet. – Nie ma powodu, by w Polsce nie było podobnie – uważa Jürgen Pohl.

Według niego moment do ofensywy na rynku polskim jest bardzo odpowiedni, bo już ponad 50 proc. gospodarstwo domowych ma dostęp do sieci i rozpoczynają sie inwestycje związane z rozwojem LTE. – My mamy w swej ofercie router dla tej technologii i zamierzamy go wprowadzić na polski rynek – mówi Pohl.

Niemiecka firma AVM, producent urządzeń telekomunikacyjnych do sieci domowych i biurowych pod marką Fritz ma ambitne plany związane z polskim rynkiem. Spółka, która dziś realizuje w naszym kraju śladową sprzedaż (o wartości około 100 tys. rocznie), chce w tym rok zwiększyć ją do kilku milionów euro. – Uważam za możliwe, że osiągniemy 10 proc. udział w rynku urządzeń sieci domowych – mówi Jürgen Pohl, szef sprzedaży na polski rynek w AVM. Podkreśla, że dobrze zna lokalne uwarunkowania, bo przez wiele lat pracował dla Media Markt w Polsce i mówi po polsku.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy