Na­wet 6,5 proc., do 89,9 zł, zy­ski­wa­ły we wto­rek przej­ścio­wo ak­cje Co­mar­chu. By­ły najdroż­sze od dwóch mie­się­cy. Na ko­niec dnia kurs wy­no­sił 89 zł, co ozna­cza­ło 5,4­-proc. zwyżkę.

Wzmo­żo­ny po­pyt na pa­pie­ry informatycznej spół­ki był re­ak­cją na dwie in­for­ma­cje o pozyska­niu no­wych, pre­sti­żo­wych klien­tów. Co­march pod­pi­sał umo­wę z Agen­cją Restruktu­ry­za­cji i Mo­der­ni­za­cji Rol­nic­twa (ARiMR)?na utrzy­ma­nie sys­te­mu in­for­ma­tycz­ne­go OFSA, któ­ry nad­zo­ru­je dys­try­bu­cję do­płat unij­nych dla rol­ni­ków. War­tość trzy­let­niej umowy usta­lo­no na 29 mln zł. Wal­ka o zle­ce­nie by­ła wy­jąt­ko­wo za­cię­ta. Przetarg trwał kilka kwartałów. Co­march po­ko­nał w wy­ści­gu m.in. As­se­co Po­land, któ­re w prze­szło­ści stwo­rzy­ło OFSA,?i do tej po­ry, przez lata, zaj­mo­wa­ło się ser­wi­sem apli­ka­cji.

Dru­gim wa­żnym klien­tem, któ­re­go po­zy­ska­ła kra­kow­ska spół­ka, jest ING In­su­ran­ce Internatio­nal (ubez­pie­cze­nio­we ra­mię gru­py ING). Co­march bę­dzie świad­czył dla te­go podmio­tu, na ba­zie wła­sne­go cen­trum prze­twa­rza­nia da­nych (da­ta cen­ter), usłu­gi ho­stin­gu (udo­stęp­nia­nie miej­sca na ser­we­rach). Bę­dzie też za­rzą­dzał plat­for­mą ob­słu­gu­ją­cą podstawo­we sys­te­my ubez­pie­cze­nio­we klien­ta.

War­tość kon­trak­tu nie zo­sta­ła ujaw­nio­na. Z usług Co­mar­chu bę­dzie ko­rzy­sta­ło 13 podmiotów z gru­py ING?In­su­ran­ce In­ter­na­tio­nal działających w sied­miu kra­jach.