Smartfonów będzie przybywać i do 2017 zakupi je 58 proc. społeczeństwa. Wprowadzenie kanału mobilnego przez polskie sklepy internetowe może zwiększyć ich dodatkową sprzedaż nawet od 17 proc. do 35 proc. - wynika z badań przeprowadzonych przez Forrester Consulting, w 35 europejskich sklepach online dla PayPal.
Firma Forrester Consulting przeprowadziła analizę finansową sklepów internetowych z różnych branż i sprawdziła jaki wpływ na ich wyniki miało wprowadzenie kanału mobilnego i systemu PayPal.
Większość przedstawicieli polskich sklepów nie była pewna czy tablet jest urządzeniem mobilnym czy odmianą komputera PC. Polskie sklepy nie dysponują też narzędziami pozwalającymi na notowanie z jakiego urządzenia korzysta klient podczas zakupów. Tylko jeden spośród pytanych sprzedawców prowadził oddzielne statystyki dla tabletów i smartfonów, z których wynikało, że tablety mają większy udział w sprzedaży mobilnej.
Wszystkie sklepy ujęte w badaniu zarówno polskie jak i europejskie odnotowały wzrost sprzedaży w kanale mobilnym, a wartość udziału tego kanału w ogólnej sprzedaży na polskim rynku wzrosła w ciągu ostatnich trzech lat z 3 proc. do 8 proc. W przypadku badanych sklepów dodatkowa sprzedaż w kanale mobilnym wzrosła w zależności od branży od 15 proc. do 35 proc. Wzrost ten był możliwy m.in. dzięki temu, że sklepy oferując mobilne płatności zyskały nowych klientów, a ich dotychczasowi klienci zaczęli kupować częściej używając smartfonów i tabletów. Ponadto kanał mobilny dał sklepom możliwość tworzenia ofert szytych na miarę oraz uprościł proces płacenia na stronie.