417,8 miliona telefonów komórkowych pojawiło się na rynku w III kwartale 2013 roku. To o 7 proc. więcej niż w poprzednim roku. 251 milionów urządzeń to smartfony, których udział w światowym rynku nieprzerwanie rośnie. Tym razem jest to 45,5 proc. w stosunku do zeszłorocznych zestawień za ten sam okres.
Firma badawcza Strategy Analytics w raporcie dotyczącym sprzedaży globalnej telekomunikacyjnych urządzeń mobilnych wskazuje, że przewaga sprzedaży smarftonów nad tradycyjnymi telefonami jest coraz wyraźniejsza, ale nie widać tendencji do całkowitego wyparcia tradycyjnych słuchawek.
Liderem sprzedaży jest koreański Samsung, który sprzedał ponad 120 milionów swoich urządzeń (17 milionów więcej niż rok temu) co daje mu 28,7 proc udział w światowym rynku. Rekordowa była sprzedaż Samsunga w segmencie smart, w którym do koncernu należy aż 35,2 proc. wszystkich wprowadzonych na rynek sprzętów. 55 proc. wzrost przełożył się na 88, 4 miliona sprzedanych przez trzy miesiące urządzeń.
Drugiego miejsca wciąż broni Nokia, która wprowadziła na rynek 64,6 miliona urządzeń czyli o ponad 18 milionów mniej niż rok wcześniej. Taki wyniki daje koncernowi 15,5 proc. udział w rynku telefonów komórkowych. W zestawieniu dotyczącym smartfonów Nokia ze sprzedażą 8,8 milionów sztuk Lumii zajmuję 7 miejsce.
Najniższe miejsce na podium zajęli Amerykanie spod logo nadgryzionego jabłka, którzy sprzedali 33,8 miliona telefonów, 6,9 miliona więcej niż rok wcześniej. Zwiększyli tym samym swój kawałek tortu udziału w rynku z 6,9 do 8,1 proc. W kategorii smartfonów Apple zajmuje pozycję drugą, z 26 proc. wzrostem i 13,4 proc. udziałem. Warte odnotowania jest, że całkowita sprzedaż koncernu to sprzedaż smartfonów, ponieważ producent nie zdecydował się na wpuszczenie w obieg tradycyjnych słuchawek.