Chiński koncern Huawei, specjalizujący się w rozwiązaniach IT oraz telekomunikacyjnych zaprezentował częściowe wyniki za I półrocze 2014 roku. Firma zanotowała prawie 22 mld dolarów przychodów, co jest wynikiem o 19 proc. lepszym w porównaniu rok do roku.

Na dobre wyniki Huawei składają się przychody ze sprzedaży smartfonów (ze znikomym udziałem flagowca zaprezentowanego w czerwcu - P7), sprzedaży infrastruktury pod budowę sieci szybkiego internetu LTE oraz korzyści wynikające z zarządzania istniejącą już infrastrukturą telekomunikacyjną.

Około jednej trzeciej światowych sieci, których obsługa daje rocznie około 13 mld dolarów, jest pod kuratelą Huawei.

Zarządzający koncernem zakładają, że firma przekroczy prognozy analityków w tym roku, a w 2018 roku jej roczne przychody będą oscylowały w okolicach 70 mld dolarów.

Jednym z ostatnich powziętych przez Huawei działań marketingowych jest sponsoring angielskiego klubu najwyższej klasy rozgrywek w piłkę nożną - Arsenalu.