Drogowcy zakorkują autostradę pod Warszawą

Wjazd do Warszawy i wyjazd ze stolicy autostradą A2 będzie od poniedziałku 22 czerwca znacznie trudniejszy.

Publikacja: 17.06.2015 20:37

Drogowcy zakorkują autostradę pod Warszawą

Foto: Bloomberg

Drogowcy zaczynają wtedy remont ekranów akustycznych ustawionych wzdłuż trasy. Chodzi o 7-kilometrowy odcinek od węzła w podwarszawskiej Konotopie do Pruszkowa. Prace potrwają do października.

Panele ekranów mają być wymieniane w ramach naprawy gwarancyjnej. Powodem są pojawiające się ogniska korozji. Wadliwe panele ekranów zostaną zastąpione nowymi. Mają być wymieniane sukcesywnie, a prace będą prowadzone na ok. 500-metrowych odcinkach.

Roboty zaczną się od tych elementów, których wymiana możliwa jest bez zajmowania jezdni głównej. Na tym etapie prace prowadzone będą spoza pasa drogi lub z pasa awaryjnego. Wymiana rozpocznie się na jezdni południowej - od węzła Pruszków w kierunku Warszawy. Następnie kontynuowana będzie z Warszawy w kierunku zachodnim, aby - jak twierdzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), prace realizowane były „pod prąd" największego ruchu. - Oznacza to, że podczas wyjazdów z Warszawy w okresie urlopowym prace prowadzone będą na jezdni w kierunku miasta, a we wrześniu podczas powrotów z wakacji - na jezdni wylotowej z Warszawy – poinformował w środę po południu Łukasz Jóźwiak z Biura Generalnego Dyrektora GDDKiA.

Poważnym problemem staną się zamknięcia jednego pasa na jezdni. Prace na trasie w kierunku Warszawy będą prowadzone od poniedziałku do czwartku, ale z wykluczeniem godzin od 5.00 do 9.00, natomiast w piątki drogowcy mają pracować od godziny 5.00 do 10.00. W soboty nie zaplanowano żadnych przerw, natomiast w każdą niedzielę nie będzie robót pomiędzy godzinami 14.00 i 19.00. GDDKiA twierdzi, że w razie znacznego spowolnienia ruchu na autostradzie, wykonawca przerwie roboty.

To kolejna autostrada, na której roboty zaczynane są w okresie nasilenia ruchu turystycznego. Już ruszyły remonty na autostradzie A4, gdzie prace będą prowadzone na terenie czterech województw. Na odcinku opolskim na 30-kilometrowym odcinku od węzła Przylesie do węzła Prądy, a prędkość zostanie ograniczona do 80 kilometrów na godzinę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że wyłączane kolejno z ruchu będą miały po ok. 10-12 km długości. Roboty będą prowadzone przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Na Dolnym Śląsku remont będzie prowadzony na jezdni południowej (w stronę Opola) na odcinku między węzłem Krajków a węzłem Przylesie (granica z województwem opolskim). To prawie 27 kilometrów długości. Na terenie województwa śląskiego remont prowadzony będzie na odcinku w Rudzie Śląskiej (uskok Halemba) oraz na węzłach: Batory, Bocheńskiego, Witosa. Z kolei w Małopolsce podpisana 21 maja umowa dotyczy odcinka od wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej w Krakowie do węzła Kraków Wieliczka.

Drogowcy zaczynają wtedy remont ekranów akustycznych ustawionych wzdłuż trasy. Chodzi o 7-kilometrowy odcinek od węzła w podwarszawskiej Konotopie do Pruszkowa. Prace potrwają do października.

Panele ekranów mają być wymieniane w ramach naprawy gwarancyjnej. Powodem są pojawiające się ogniska korozji. Wadliwe panele ekranów zostaną zastąpione nowymi. Mają być wymieniane sukcesywnie, a prace będą prowadzone na ok. 500-metrowych odcinkach.

Pozostało 85% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy