Drogowcy zaczynają wtedy remont ekranów akustycznych ustawionych wzdłuż trasy. Chodzi o 7-kilometrowy odcinek od węzła w podwarszawskiej Konotopie do Pruszkowa. Prace potrwają do października.
Panele ekranów mają być wymieniane w ramach naprawy gwarancyjnej. Powodem są pojawiające się ogniska korozji. Wadliwe panele ekranów zostaną zastąpione nowymi. Mają być wymieniane sukcesywnie, a prace będą prowadzone na ok. 500-metrowych odcinkach.
Roboty zaczną się od tych elementów, których wymiana możliwa jest bez zajmowania jezdni głównej. Na tym etapie prace prowadzone będą spoza pasa drogi lub z pasa awaryjnego. Wymiana rozpocznie się na jezdni południowej - od węzła Pruszków w kierunku Warszawy. Następnie kontynuowana będzie z Warszawy w kierunku zachodnim, aby - jak twierdzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), prace realizowane były „pod prąd" największego ruchu. - Oznacza to, że podczas wyjazdów z Warszawy w okresie urlopowym prace prowadzone będą na jezdni w kierunku miasta, a we wrześniu podczas powrotów z wakacji - na jezdni wylotowej z Warszawy – poinformował w środę po południu Łukasz Jóźwiak z Biura Generalnego Dyrektora GDDKiA.
Poważnym problemem staną się zamknięcia jednego pasa na jezdni. Prace na trasie w kierunku Warszawy będą prowadzone od poniedziałku do czwartku, ale z wykluczeniem godzin od 5.00 do 9.00, natomiast w piątki drogowcy mają pracować od godziny 5.00 do 10.00. W soboty nie zaplanowano żadnych przerw, natomiast w każdą niedzielę nie będzie robót pomiędzy godzinami 14.00 i 19.00. GDDKiA twierdzi, że w razie znacznego spowolnienia ruchu na autostradzie, wykonawca przerwie roboty.
To kolejna autostrada, na której roboty zaczynane są w okresie nasilenia ruchu turystycznego. Już ruszyły remonty na autostradzie A4, gdzie prace będą prowadzone na terenie czterech województw. Na odcinku opolskim na 30-kilometrowym odcinku od węzła Przylesie do węzła Prądy, a prędkość zostanie ograniczona do 80 kilometrów na godzinę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że wyłączane kolejno z ruchu będą miały po ok. 10-12 km długości. Roboty będą prowadzone przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.