Strata - przed opodatkowaniem - wyniosła 23,5 mln euro - poinformował berliński koncern. W analogicznym okresie zeszłego roku firma wykazało zysk na poziomie niemal 4 mln euro.

Wyniki kwartalne Zalando to efekt kosztownej kampanii marketingowej oraz inwestycji w aplikacje na smartfony i tablety. Firma poinformowała także, że na wynik miały dość liczne przypadki wyłudzenia towaru - bez płacenia za niego. Rubin Ritter, wiceprezes ds. finansowych poinformował, że chodzi o sumę kilku milionów euro. Zalando udało się jednak uporać z tym problemem i poziom oszustw jest na "normalnym poziomie".

Firmie udało się natomiast znacząco zwiększyć obroty, które w kwartale od lipca do końca września wzrosły o 42 proc. do ponad 713 mln euro z 501 mln w trzecim kwartale zeszłego roku. Liczba klientów w tym samym czasie wzrosła o 800 tys. do 17,2 mln osób.

Zalando utrzymało prognozy na 2015 rok. Zyski za ten rok mają wzrosnąć od 33 do 35 proc. Firma oczekuje rocznego zysku na poziomie 3 mld euro.