Reklama
Rozwiń

Rzecznik w sprawie rozpoznawania głosu osób dzwoniących na Krajową Informację Podatkową

Czy wobec osób dzwoniących na Krajową Informację Podatkową stosuje się identyfikację głosową? Rzecznik Praw Obywatelskich wraca do kontrowersyjnej sprawy sprzed dwóch lat.

Aktualizacja: 20.06.2017 12:39 Publikacja: 20.06.2017 10:59

Rzecznik w sprawie rozpoznawania głosu osób dzwoniących na Krajową Informację Podatkową

Foto: 123RF

W 2015 r. Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił się do Ministra Finansów z wystąpieniem w sprawie planowanego wówczas wprowadzenia identyfikacji głosowej wszystkich podatników dzwoniących na Krajową Informację Podatkową. Ówczesny wiceminister finansów Jacek Kapica poinformował, że uruchomienie Systemu Informacji Telefonicznej związane jest z modernizacją infolinii Krajowej Informacji Podatkowej. System już od 5 sierpnia 2015 r. umożliwiać miał obsługę podatnika w ramach kanału głosowego, a w kolejnych etapach miał pozwalać na obsługę zapytań podatników kierowanych za pośrednictwem formularza umieszczonego na Portalu Podatkowym oraz obsługę podatnika on - line za pośrednictwem komunikacji chat. Z pisma wynikało, że w pierwszej kolejności miała być przeprowadzona pilotażowo metoda biometryczna w stosunku do urzędników skarbowych, którzy w ramach wdrażanej usługi wsparcia merytorycznego dla urzędów skarbowych kontaktują się z infolinią KIP.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Prawo w Polsce
Ślub Kingi Dudy w Pałacu Prezydenckim. Watchdog pyta o koszty, ale studzi emocje
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono