Rzecznik w sprawie rozpoznawania głosu osób dzwoniących na Krajową Informację Podatkową

Czy wobec osób dzwoniących na Krajową Informację Podatkową stosuje się identyfikację głosową? Rzecznik Praw Obywatelskich wraca do kontrowersyjnej sprawy sprzed dwóch lat.

Aktualizacja: 20.06.2017 12:39 Publikacja: 20.06.2017 10:59

Rzecznik w sprawie rozpoznawania głosu osób dzwoniących na Krajową Informację Podatkową

Foto: 123RF

W 2015 r. Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił się do Ministra Finansów z wystąpieniem w sprawie planowanego wówczas wprowadzenia identyfikacji głosowej wszystkich podatników dzwoniących na Krajową Informację Podatkową. Ówczesny wiceminister finansów Jacek Kapica poinformował, że uruchomienie Systemu Informacji Telefonicznej związane jest z modernizacją infolinii Krajowej Informacji Podatkowej. System już od 5 sierpnia 2015 r. umożliwiać miał obsługę podatnika w ramach kanału głosowego, a w kolejnych etapach miał pozwalać na obsługę zapytań podatników kierowanych za pośrednictwem formularza umieszczonego na Portalu Podatkowym oraz obsługę podatnika on - line za pośrednictwem komunikacji chat. Z pisma wynikało, że w pierwszej kolejności miała być przeprowadzona pilotażowo metoda biometryczna w stosunku do urzędników skarbowych, którzy w ramach wdrażanej usługi wsparcia merytorycznego dla urzędów skarbowych kontaktują się z infolinią KIP.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo