Wolniej będzie rosła wielkość sprzedaży. W przyszłym roku w tej części Europy wyniesie ona ok. 2,1 mln ton. Będzie o 2,6 proc. wyższa niż w 2008 r. Przez najbliższych pięć lat średnio w ciągu roku sprzedaż słodyczy w tej części Europy będzie rosła o 2,8 proc.

Według analityków Euromonitora najszybciej – o 6,5 proc. rocznie – popyt na słodycze będzie rósł na Łotwie. Szybszego od średniej dla regionu wzrostu sprzedaży instytut spodziewa się także w Rumunii (4 proc.) i w Rosji (3, 3 proc.). Słabiej wypadną, m.in. Czechy, gdzie co roku wzrost nie przekroczy 1 proc. Nieznacznie może natomiast spadać sprzedaż słodyczy na Słowenii.

Znacznego wzrostu sprzedaży słodyczy nie należy spodziewać się także w Polsce. Średnio w ciągu roku wielkość rynku będzie rosła o 2 proc. Euromonitor podaje, że w tym roku kupimy 190,4 tys. ton słodyczy. W przyszłym roku o 3,6 tys. ton więcej. Do 2013 roku wielkość sprzedaży na krajowym rynku zwiększy się do 210,1 tys. ton.

Do 140,3 – ze 136,7 tys. ton w 2008 r. – zwiększy się w Polsce w przyszłym roku sprzedaż słodyczy z czekoladą. W tym roku wydamy na nie ok. 1,56 mld dol. W przyszłym nieco ponad 1,6 mld dol.