Materiał Partnera
Obniżenie stawek VAT odnosi się do cen brutto a nie netto. Pytanie, co zrobią sprzedawcy? Czy nie zmienią cen netto i cena brutto zostanie obniżona czy też cena brutto nie ulegnie zmianie a sprzedawcy zmodyfikują ceny sprzedaży?
Właściciele biznesów powinni stale monitorować zmieniające się otoczenie prawno-podatkowe. Równolegle należy na bieżąco monitorować własne koszty - zarówno surowców jak i paliw. Bieżące monitorowanie foodcostu oraz marżowości poszczególnych pozycji własnej oferty w przypadku punktów gastronomicznych - nawet codzienne - staje się powoli koniecznością. Warto rozważyć wdrożenie narzędzi umożliwiających jak najprostsze i najszybsze zarówno monitorowanie własnej oferty jak i analizy biznesowej w ujęciu historycznym. – mówi Marcin Marciniuk, Product & Support Manager Dotykačka.
Zmiany zachowań klientów są możliwe do prześledzenia i na podstawie takich analiz można przeprowadzić optymalizację ofertową (a co za tym idzie kosztową i przychodową). Firmy, które jeszcze tego nie zrobiły powinny rozważyć zaznajomienie się z możliwościami jakie przed nimi stoją w kontekście obecności on-line.
Dodatkowo należy przy tego typu operacji uwzględnić problem „schodka podatkowego" dotyczącego kas fiskalnych przy zmianach stawki VAT. Jest to zabezpieczenie w urządzeniach fiskalnych przed obniżaniem a następnie podwyższaniem podatku VAT. W dużym uproszeniu: Jeżeli mamy produkt ze stawką VAT większą od zera i tą stawkę na tym produkcie wpierw zmniejszamy a następnie podwyższamy - jest to działanie niedozwolone i urządzenie fiskalne w momencie wykrycia podwyższenia stawki VAT zablokuje sprzedaż takiego produktu. Jest to zapisane w wymogach technicznych urządzeń fiskalnych. – dodaje Marcin Marciniuk.