Aktualizacja: 15.01.2016 15:45 Publikacja: 15.01.2016 15:45
Foto: Bloomberg
Wszystko dzięki Kongresowi, który przychylił się do skarg Amerykanów, nie mogących skontaktować się ze skarbówką. W nowym budżecie dorzucono 290 milionów dolarów na obsługę podatników. Jak poinformował komisarz IRS John Koskinen, pozwoli to na zatrudnienie 1000 dodatkowych pracowników w szczycie sezonu podatkowego. W USA ostateczną datą wypełnienia PIT-u za poprzedni rok kalendarzowy jest 15 kwietnia.
Kontakt telefoniczny ze skarbówką stał się dla Amerykanów prawdziwą zmorą. Z powodu cięć budżetowych wprowadzanych przez republikański Kongres, czas oczekiwania na połączenie z pracownikiem IRS wynosił w ubiegłym roku średnio 23 minuty – obliczyła organizacja National Taxpayer Advocate. W tym czasie skarbówka odpowiedziała na zaledwie 37 proc. połączeń. Aż 8,8 miliona rozmów zakończyło się odłożeniem słuchawki przez zniecierpliwionych petentów. Dla porównania – w sezonie podatkowym 2014 odnotowano zaledwie 544 tys. niezrealizowanych połączeń.
Ropa marki Urals jest obecnie najtańsza od pandemii. W efekcie dziura w budżecie Rosji, z którego finansowana je...
Przygotowanie i uzgodnienie unijnego budżetu na lata 2028-2034 może być najtrudniejszym zadaniem w historii – oc...
Jednym z najbardziej obiecujących narzędzi mogących zrewolucjonizować pracę działów podatkowo-finansowych, jest...
Wiadomo już, który sektor państwa miał największy deficyt w minionym roku – to rząd i instytucje rządowe, które...
Dziura w kasie państwa puchnie jak na drożdżach – wynika z danych Ministerstwa Finansów. Po części to efekt ubyt...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas