Gość przyznała, że pakiet paliwowy, który wszedł w sierpniu 2016 r. ma zasadniczy wpływa na ograniczenie funkcjonowania szarej strefy w paliwach. - Kolejne to pakiet energetyczny i pakiet przewozowy, który zaczął funkcjonować z dniem 1 maja 2017 r. - mówiła.
- Pierwsze miesiące po wprowadzeniu pakietu paliwowego już wskazały na wzrost sprzedaż paliw w obszarze detalicznym i hurtowym. Wzrosty sprzedaży paliw były nawet dwucyfrowe – dodała.
Pupacz tłumaczyła, że rozwiązania pakietu uderzały w te punkty, gdzie najczęściej do nadużyć mogło dochodzić. - Mówimy o nabyciu wewnątrzwspólnotowym i imporcie paliw. Doszczelniono koncesje obrotu z zagranicą. To pozwoliło na realizowanie większych wzrostów hurtowych – stwierdziła.
Zaznaczyła, ze w październiku ten trend został wyhamowany. - Potem wprowadzono pakiet energetyczny i teraz pakiet przewozowy. Te 3 ustawy zadziałały pozytywnie – oceniła.