Reklama
Rozwiń
Reklama

Huawei pokonał w Polsce Samsunga

W II kw. br. najwięcej smartfonów sprzedał koncern z Chin. Koreańczycy dominowali zaś pod względem wartości sprzedaży.

Aktualizacja: 02.08.2018 21:28 Publikacja: 02.08.2018 21:00

Huawei pokonał w Polsce Samsunga

Foto: Flickr

Na świecie chiński koncern technologiczny Huawei wyprzedził w II kwartale tego roku amerykańskiego Apple'a i sprzedał więcej smartfonów. W Polsce zepchnął właśnie z pudła koreańskiego Samsunga.

Jak poinformował w czwartek dziennikarzy Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce, w minionym kwartale co trzeci smartfon kupiony nad Wisłą to urządzenie jego firmy.

Producent posłużył się danymi GfK Polonia, według której to udział firmy Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wzrósł w drugim kwartale do 33,4 proc. z 25,4 proc. kwartał wcześniej. Rok temu w drugim kwartale udział Huawei wynosił 20,3 proc.

Przedstawiciele Samsunga starają się bagatelizować sukces konkurenta. – W pierwszej połowie tego roku Polacy najchętniej kupowali smartfony Samsung Polska – napisał na Twitterze rzecznik firmy Olaf Krynicki.

Reklama
Reklama

Pytany o dane za kwartał odparł, że liczy się wynik „całego meczu". Potem na łamach serwisu GSMOnline.pl podał, że jego firma miała największy udział w rynku pod względem wartości sprzedanych urządzeń. Precyzyjnych danych nie zdradził, zasłaniając się polityką GfK.

Czytaj także: IDC: Huawei wyprzedził Apple na świecie

Za to Huawei poinformował, że pod względem wartości urządzeń udział tej firmy wzrósł do 32,2 proc. (21,8 proc. w I kw.). Jefferson Zhang zapowiedział walkę o jeszcze większy kawałek tortu. Zwrócił uwagę na fakt, że pod względem liczby sprzedanych telefonów Huawei rósł w drugim kwartale wielokrotnie szybciej niż cały rynek smartfonów. Podał, że sprzedało się o 5 proc. więcej telefonów niż kwartał wcześniej i o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Na tej podstawie można szacować, że w całym półroczu Polacy kupili 4,3 mln inteligentnych słuchawek.

Huawei tłumaczy swój sukces popularnością serii P20 i utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej serii Mate 10.

Podczas konferencji zapewniono też, że opublikowane informacje dotyczą tylko głównej marki, a co za tym idzie, nie dotyczą wyników submarki Honor, która również jest obecna w Polsce.

To zapewne nie koniec wyścigu Huawei i Samsunga o polskiego konsumenta. Ma on sens o tyle, że użytkownicy lubią sprawdzone produkty, a jakość często utożsamiają z popularnością.

Reklama
Reklama

Dlatego też zapewne koreańska grupa także w globalnej skali zapowiada silniejsze działania marketingowe. Niezadowolona ze sprzedaży ostatniego flagowca Galaxy S9 przyspieszyła premierę nowego urządzenia z serii Note.

Huawei nie pozostaje jej dłużny. Zhang zapowiedział, że pod koniec sierpnia Huawei wprowadzi na rynek polski model ze średniej półki cenowej: Mate 20 Lite.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama