Reklama

Burza wokół znanej blogerki modowej. Sprzedaje wodę za 34 zł

Jedna z najbardziej znanych i najbogatszych blogerek modowych na świecie, Chiara Ferragni, rozpętała burzę po tym, jak wypuściła na rynek butelkę wody za 34 zł.

Aktualizacja: 13.10.2018 09:11 Publikacja: 12.10.2018 22:02

Burza wokół znanej blogerki modowej. Sprzedaje wodę za 34 zł

Foto: Evianwater, Instagram

ala

Pochodząca z Włoch znana blogerka i projektantka mody z pewnością nie takiej reakcji publiczności oczekiwała, kiedy zdecydowała się na stworzenie własnej marki wody mineralnej. Chiara Ferragni (31 lat) podpisała w tym celu umowę z francuską firmą Evian, należącą do koncernu Danone. Efektem współpracy jest limitowana wersja wody pitnej, sprzedawana w szklanych butelkach z autorskimi ilustracjami i autografem blogerki… za „jedyne” 8 euro, czyli ok. 34,43 zł.

O zadziwiająco drogiej wodzie w błyskawicznym tempie zrobiło się głośno w całych Włoszech. Ferragni wywołała powszechne oburzenie i została szeroko krytykowana nawet przez osoby, które wcześniej pewnie nic o niej nie słyszały. Wiele osób zarzuciło jej hipokryzję i niemoralność, wskazując, że sprzedawana przez nią woda w rzeczywistości niczym nie różni się od swoich znacznie tańszych odpowiedników. Niektórzy internauci postanowili również uświadomić blogerkę, że na południe od Morza Śródziemnego mnóstwo osób cierpi na brak dostępu do wody pitnej, więc jej manewr marketingowy jest w tym kontekście szczególnie niestosowny.

Czytaj także: Dyrektor marketingu Reserved krytykowana za słowa o „czasach, kiedy kobieta była kobietą” 

Sprawą zainteresowały się jedna z najważniejszych włoskich organizacji walczących o prawa konsumenckie, Codacons, która stwierdziła, że tak znaczące zawyżanie cen produktów spożywczych jest w tym kraju nielegalne. To skłoniło lokalne władze do wszczęcia śledztwa wobec blogerki i jej niezwykłego produktu. Rozmowy dotyczące legalności wody Ferragni zostały poruszone również przez włoski senat.

Reklama
Reklama

Chiara Ferragni założyła swojego bloga o tematyce modowej w październiku 2009 roku i w zaledwie dwa lata liczba jej czytelników przekroczyła 1 mln. Obecnie jej konto na Instagramie obserwuje 15,2 mln użytkowników. Włoszka współpracowała z wieloma znanymi firmami odzieżowymi i kosmetycznymi, w tym z amerykańskim Pantene czy włoskim producentem luksusowego obuwia Tod's. W ubiegłym roku została uznana przez magazyn Forbes za najbardziej wpływową influencerkę modową na świecie.

Biznes
Asseco bije rekordy wyników. Czy inwestorzy mogą liczyć na kolejną hossę?
Biznes
Asseco pokazuje wyniki. Polska noga rośnie najmocniej
Biznes
Polska gospodarka przyspiesza, fundusze obligacji, chmurowy sojusz Amazon–Google
Biznes
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Zaproszenie AfD było błędem. Związek Przedsiębiorców Rodzinnych koryguje stanowisko
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama