Strategia lokalnych władz, która ma prowadzić do budowania marki samorządu w środowisku międzynarodowym, może się opierać na różnych działaniach, począwszy od udziału w targach, organizacji misji ekonomicznych, forów i spotkań B2B. Nie od dzisiaj wiadomo też, że jednym z najlepszych ambasadorów kraju czy regionu są kultura oraz internacjonalizacja uczelni.
Podczas V Europejskiego Kongresu Samorządów w Krakowie (8–9 kwietnia) w ramach panelu „Jak zaistnieć na rynku globalnym i pozyskać zagranicznych inwestorów" będzie o tym dyskutować międzynarodowe grono przedstawicieli biznesu i samorządu, między innymi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego, Marc Puyuelo, menedżer ds. promocji inwestycji zagranicznych, Catalonia Trade & Investment Agency (Hiszpania), David Ebralidze, członek zarządu, Tbilinvest (Gruzja), i Rafal Solecki, dyrektor Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości.
Jaka jest recepta na sukces? Jak skutecznie stosować narzędzia marketingu terytorialnego, aby przyciągnąć inwestorów? Połączenie perspektywy polityki i biznesu pomoże w uzyskaniu konstruktywnych odpowiedzi na wiele pytań związanych z globalną rozpoznawalnością i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów. Jak dziś buduje się markę? Jak umiejętnie się promować? Czego biznes i samorządy mogą się od siebie nauczyć? O tym już na początku kwietnia podczas największego w Europie spotkania samorządowców.