Poczta Polska rzuca wyzwanie firmom ochroniarskim

Państwowy operator nie chce koncentrować się wyłącznie na rynku listów i paczkach, ale zamierza również aktywnie walczyć o segment logistyki gotówki.

Aktualizacja: 25.03.2019 15:15 Publikacja: 25.03.2019 15:11

Poczta Polska rzuca wyzwanie firmom ochroniarskim

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Transport pieniędzy w asyście uzbrojonych ochroniarzy ma się stać jedną z ważnych nóg biznesowych spółki. Pocztowcy zapowiadają, że mają ambicję stać się liderem tego segmentu. Do 2023 r. chcą zdobyć udziały na poziomie 20 proc.

- Nasza strategia zakłada dążenie do osiągnięcia pozycji głównego gracza na rynku w usługach logistyki gotówki oraz uzyskanie pozycji wiodącego podmiotu dla sektora finansowego i sieci handlowych, wraz z zapewnieniem procesu rozliczeń – deklaruje Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej (PP). – Dostosowujemy się w swojej działalności do panujących warunków i zwiększamy zakres oferowanych usług. Rynek logistyki gotówki to miejsce, w którym PP szuka dodatkowych przychodów. W swoich założeniach chcemy efektywnie poprawiać wyniki finansowe związane z tym segmentem – podkreśla Sypniewski.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie