Poczta Polska rzuca wyzwanie firmom ochroniarskim

Państwowy operator nie chce koncentrować się wyłącznie na rynku listów i paczkach, ale zamierza również aktywnie walczyć o segment logistyki gotówki.

Aktualizacja: 25.03.2019 15:15 Publikacja: 25.03.2019 15:11

Poczta Polska rzuca wyzwanie firmom ochroniarskim

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Transport pieniędzy w asyście uzbrojonych ochroniarzy ma się stać jedną z ważnych nóg biznesowych spółki. Pocztowcy zapowiadają, że mają ambicję stać się liderem tego segmentu. Do 2023 r. chcą zdobyć udziały na poziomie 20 proc.

- Nasza strategia zakłada dążenie do osiągnięcia pozycji głównego gracza na rynku w usługach logistyki gotówki oraz uzyskanie pozycji wiodącego podmiotu dla sektora finansowego i sieci handlowych, wraz z zapewnieniem procesu rozliczeń – deklaruje Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej (PP). – Dostosowujemy się w swojej działalności do panujących warunków i zwiększamy zakres oferowanych usług. Rynek logistyki gotówki to miejsce, w którym PP szuka dodatkowych przychodów. W swoich założeniach chcemy efektywnie poprawiać wyniki finansowe związane z tym segmentem – podkreśla Sypniewski.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca