Aktualizacja: 28.04.2019 20:50 Publikacja: 28.04.2019 21:00
Foto: materiały prasowe
– Naszym priorytetem na najbliższe miesiące jest doprowadzenie do układu z wierzycielami. Chcemy przeprowadzić Ursus przez program naprawczy, ale decydująca będzie postawa instytucji finansowych, z którymi prowadzimy rozmowy. Najbliższe miesiące będą kluczowe dla przyszłości Ursusa – mówi Agnieszka Biała, wiceprezes Ursusa.
Czas gra na niekorzyść spółki, która od jesieni ub.r. jest w postępowaniu sanacyjnym, pod ochroną sądu przed wierzycielami. Samym bankom musi oddać 100 mln zł. Z początkiem kwietnia Ursus przedstawił propozycje układowe i restrukturyzacyjne. – To, czego się od nas oczekuje, to przedstawienie klarownego planu dezinwestycji. Z majątku, na którym są zabezpieczone banki, jest możliwość przynajmniej częściowej spłaty wierzytelności. W planie restrukturyzacji przedstawiliśmy ogólny projekt, w jaki sposób spłacimy kredyty, obecnie przechodzimy do fazy jego realizacji – wyjaśnia Biała. Plan spłat wierzytelności ze środków pozyskanych ze sprzedaży majątku spółka planuje przedstawić w maju.
Władimir Potanin walczy z Olegiem Deripaską w londyńskiem sądzie. Chodzi o koncern Norylski Nikiel, największego na świecie producenta niklu i palladu. Pozwany został też Roman Abramowicz, ale nie bierze udziału w sporze.
Oskarżenia i krzyki z mównicy towarzyszyły głosowaniu posłów nad poprawkami Senatu do ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Sejm ostatecznie odrzucił poprawki Senatu - więc kaucje wejdą jednak w październiku.
Jest piątek, 6 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe wydarzenia gospodarcze.
Do końca grudnia miał się skończyć kolejny etap negocjacji programu na rzecz europejskiego przemysłu obronnego (EDIP). Najpewniej negocjacje się jednak przeciągną i przesuną na półrocze polskiej prezydencji. Jednak program raczej nie ruszy w pierwszej połowie roku.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Nasz marketplace to miejsce, w którym wszyscy – niezależnie od rozmiaru działalności – mają dostęp do tych samych konsumentów. O tym, co ich finalnie zainteresuje, decyduje atrakcyjność i dopasowanie oferty, a nie wielkość firmy – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, country leader Amazon.pl.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Po raz pierwszy w niemal stuletniej historii współpracy Watykanu z Mercedesem, nowy papamobile będzie samochodem elektrycznym. Powstał na bazie modelu G 580 z technologią EQ.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Chińska linia lotnicza JuneYao wprowadza na rynek własny samochód elektryczny – JuneYao Air. Sensacją jest nie tylko hojna gwarancja na akumulator, ale i inne dodatki.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Europejscy producenci autobusów tracą lokalny rynek, odwołują się także do kapitałowej pomocy z Chin.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas