Zipse rozesłał wewnętrznego emaila następnego dnia po ustąpieniu ze stanowiska Haralda Krügera. BMW stracił w ostatnich 5 latach przewagę nad Mercedesem-Benzem, a inni rywale np. Tesla prześcignęli go w sprzedaży e-aut.
„Zamiast zwalać winę na bieżącą sytuację, warunki, krajobraz polityczny czy na poszczególne jednostki pozytywny duch pozwoli nam wychwytywać dostępne okazje. Taki pozytywny duch znajdzie odbicie w naszej kulturze: im cięższa praca, tym bardziej innowacyjne nasze rozwiązania" — cytuje go Reuter.
„Nie zawsze musimy być pierwsi, ale z całą pewnością musimy być znacznie lepsi od naszych konkurentów we wszystkim, co robimy. To dotyczy nie tylko naszych produktów i usług, ale również naszych procedur i struktur, a także naszych kosztów" — dodał Zipse.
BMW już zmniejszył dystans do Mercedesa w sprzedaży i przygotowuje nowe modele. Metody elastycznej pracy, które pozwalają firmie produkować auta elektryczne i spalinowe na tej samej taśmie zapewniają istotną przewagę konkurencyjną, bo pozwalają na zwiększania lub zwalnianie tempa produkcji e-aut zależnie od popytu — stwierdził prezes BMW.