Według dziennika, który powołał się na osobę znającą sprawę nominacji, Düsmann obejmie nowe stanowisko od 1 kwietnia, a rada nadzorcza BMW omówi sprawę jego odejścia w bliskiej przyszłości.
Grupa z Wolfsburga poszukuje specjalistów od ekologicznych silników, bo chce definitywnie zamknąć skandal z emisjami spalin, który miał swój początek w dziale projektowania silników w Audi. Dotychczasowy prezes i członek rady nadzorczej grupy Volkswagena Rupert Stadler został zmuszony do ustąpienia po atestowaniu go w czerwcu 2018. W październiku 2018 wyszedł na wolność za kaucją, ale Volkswagen stara się wymienić kierownictwo firmy z Ingolstadt.
Düsmann ma w BMW umowę o pracę do 30 września 2019, obowiązuje go klauzula o zakazie konkurencji, którą podpisują członkowie kierownictwa firmy. Düsmann poinformował przewodniczącego rady nadzorczej BMW, że nie będzie ubiegać się o przedłużenie kontraktu z powodów osobistych.
Volkswagen ogłosił w lipcu, że Düsmann obejmie nowe stanowisko, kiedy tylko stanie się to możliwe. Będzie drugim członkiem kierownictwa BMW, który przechodzi do Volkswagena, po Herbercie Diessie w lipcu 2015—stwierdził Reuter.