Wdrożenie PPK nie musi boleć

Wdrożenie programu pracowniczych planów kapitałowych w firmie wymaga od niej m.in. wybrania w porozumieniu z załogą instytucji, która będzie zarządzać PPK i pomnażać oszczędności pracowników. Jak się do tego przygotować?

Publikacja: 06.11.2019 21:00

Rząd uznał, że przygotowanie nowego programu dodatkowego oszczędzania na czas emerytury jest konieczne, bo świadczenia wypłacane z ZUS będą bardzo niskie. Zdecydował, że w gromadzeniu oszczędności pracowników powinni wspierać ich pracodawcy i państwo. Tak powstał program pracowniczych planów kapitałowych. Na pracodawców nałożono obowiązek (wyjątki są nieliczne) udostępnienia PPK pracownikom i dokładania się do oszczędności gromadzonych przez nich w tym programie. Wszystko to wiąże się nie tylko z dodatkowymi kosztami (o nich piszemy obok), ale też po prostu z koniecznością podjęcia szeregu działań zmierzających do uruchomienia PPK w firmie oraz jego obsługiwania.

Pozostało 93% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji