Wielka Brytania
Na drugim rynku europejskim nastąpił spadek sprzedaży nowych samochodów o 6,7 proc., bo obywatele zmniejszyli zakupy o 13 proc. z powodu niepewności polityczno-gospodarczej. Czekają ich przedterminowe wybory 12 grudnia, które zadecydują o formie brexitu.
Według branżowej organizacji SMMT, sprzedano 143 251 pojazdów wobec 153 599 rok wcześniej.
- Nastąpił mile widziany wzrost sprzedały - o 9,8 proc. do 14 231 - pojazdów o alternatywnym napędzie, co świadczy o rosnącym apetycie kupujących na nowe technologie - stwierdził prezes SMMT, Mike Hawes. - Ogólny rynek jest jednak nadal trudny, październik był ósmym kolejnym miesiącem spadku, potrzebujemy więc zastrzyku zaufania. Czy grudniowe wybory zapewnia odbicie gospodarce, to się dopiero okaże - dodał w relacji Reutera.
Francja
Rynek wykazał dużą dynamikę, sprzedaż wzrosła o 8,7 proc. do 188 989 sztuk, po skoku o 16,6 proc. we wrześniu. - podała organizacja producentów CCFA. Po 10 miesiącach sprzedaż zmalała jednak o 0,3 proc. do ponad 1,83 mln.
W październiku lepiej wypadły firmy zagraniczne od miejscowych, poprawiając się o 10 pkt. do 42,13 proc. udziału rynkowego. Najlepiej wypadła grupa VW (+31,6 proc.) dzięki Audi (+45,5), Seatowi (+39) i VW (+29,2), przed Nissanem (+24,4) i Hyundaiem (+15,8). Mniej sprzedały Ford (-14,7) i Daimler (-13,2).