Reklama
Rozwiń
Reklama

Rynek mocy pomoże uniknąć blackoutu i da zarobić firmom

Polska jest coraz lepiej przygotowana na nagłe wahania popytu i podaży energii. W przyszłym roku ruszy nowy mechanizm finansowania systemu elektroenergetycznego, z którego skorzystać mogą zarówno wytwórcy, jak i odbiorcy.

Publikacja: 06.05.2020 09:00

Krajowa Dyspozycja Mocy serce operacyjne Polskich Sieci Elektroenergetycznych

Krajowa Dyspozycja Mocy serce operacyjne Polskich Sieci Elektroenergetycznych

Foto: Wojciech Jakubiuk

Inwestycje w nowe moce wytwórcze i odpowiednie rezerwy energii mają zagwarantować, że w krajowej sieci nie zabraknie prądu. Niezwykle pomocny będzie tu rynek mocy, który zacznie funkcjonować od 2021 r. Zarobić na nim mogą nie tylko elektrownie, ale także odbiorcy energii. Najnowsze analizy wskazują na to, że dla tych drugich uczestnictwo w rynku mocy może być bardziej atrakcyjne niż wcześniej zakładano.

Potrzebujemy więcej energii

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Rosyjski kosmodrom odcięty od zasilania. Zdumiewający powód
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Dziurawa specustawa, ekspansja Rheinmetallu i miliard dla Elona Musk
Biznes
Wojciech Balczun, Minister Aktywów Państwowych: Inwestycje w Polsce dla polskich firm
Biznes
Norweski fundusz kontra Elon Musk. Czy miliarder dostanie 1 bln dolarów?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Reklama
Reklama