Reklama
Rozwiń
Reklama

Miliardowa strata Bayera po ugodzie w Stanach

Niemiecki gigant farmaceutyczno-chemiczny zanotował w II kwartale stratę netto 9,5 mld euro głównie na skutek kosztów zakończenia sporu o preparat Roundup firmy Monsanto kupionej za 63 mld dolarów.

Aktualizacja: 04.08.2020 17:10 Publikacja: 04.08.2020 16:55

Miliardowa strata Bayera po ugodzie w Stanach

Foto: AFP

Rzecznik Bayera wyjaśnił, że koszty te to głównie ugoda na 10,9 mld dolarów z większością powodów w Stanach, którzy wystąpili do sądów o odszkodowania za środek chwastobójczy Roundup, bo wywołał u nich raka. To największa strata tej firmy od 10 lat.

Porozumienia dotyczące innego preparatu, dikamby i wody skażonej polichlorowanymi bifenylami (PCB) zostały również uwzględnione w bilansie kwartalnym, podobnie jak odpis na ewentualne odszkodowania za stosowanie przez kobiety spirali antykoncepcyjnej Essure, wycofanej z rynku w 2018 r. Do 24 lipca 32 tys. Amerykanek wystąpiło do sądów wobec Bayera. Jego dział leków odłożył w kwartale na spory sądowe 1,25 mld euro, w roku spodziewa się 14 mld euro kosztów nadzwyczajnych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama