Reklama

InPost kupuje francuskiego giganta Mondial Relay

Lider polskiego rynku KEP (kurier, ekspres, paczka) przyspiesza międzynarodową ekspansję. Firma, stojąca za siecią paczkomatów, złożyła dziś ofertę na przejęcie Mondial Relay - największego prywatnego operatora punktów odbioru paczek we Francji. O transakcji poinformował na Twitterze Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Aktualizacja: 15.03.2021 09:08 Publikacja: 15.03.2021 09:05

InPost kupuje francuskiego giganta Mondial Relay

Foto: Adobe Stock

Francuska grupa logistyczna powiązana jest z niemiecką grupą Otto. InPost ma jej zapłacić 565 mln euro. „To najprawdopodobniej największa inwestycja zagraniczna prywatnej polskiej firmy” – napisał Brzoska.

InPost za 565 mln euro (ok. 2,6 mld zł) kupić chce 100 proc. udziałów w firmie, która dysponuje siecią ponad 15,8 tys. punktów odbioru i nadań. Tym samym znacząco rozszerzy zakres działalności, przyspieszając rozwój międzynarodowy. Spółka kierowana przez Brzoskę wskazuje, że umocni swoją pozycję jako wiodącego gracza na europejskim rynku dostaw dla e-commerce. „Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu opinii Rady Pracowniczej Mondial Relay oraz pod warunkiem uzyskania zgody organów regulacyjnych. Finansowanie pomostowe transakcji w okresie 365 dni zapewni konsorcjum siedmiu banków. Spółka zakłada, że zamknięcie transakcji nastąpi do końca II kwartału br.” – wyjaśnia InPost w komunikacie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rosyjski biznes do Kremla: Chcieliście wojny, to płaćcie
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama