InPost kupuje francuskiego giganta Mondial Relay

Lider polskiego rynku KEP (kurier, ekspres, paczka) przyspiesza międzynarodową ekspansję. Firma, stojąca za siecią paczkomatów, złożyła dziś ofertę na przejęcie Mondial Relay - największego prywatnego operatora punktów odbioru paczek we Francji. O transakcji poinformował na Twitterze Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Aktualizacja: 15.03.2021 09:08 Publikacja: 15.03.2021 09:05

InPost kupuje francuskiego giganta Mondial Relay

Foto: Adobe Stock

Francuska grupa logistyczna powiązana jest z niemiecką grupą Otto. InPost ma jej zapłacić 565 mln euro. „To najprawdopodobniej największa inwestycja zagraniczna prywatnej polskiej firmy” – napisał Brzoska.

InPost za 565 mln euro (ok. 2,6 mld zł) kupić chce 100 proc. udziałów w firmie, która dysponuje siecią ponad 15,8 tys. punktów odbioru i nadań. Tym samym znacząco rozszerzy zakres działalności, przyspieszając rozwój międzynarodowy. Spółka kierowana przez Brzoskę wskazuje, że umocni swoją pozycję jako wiodącego gracza na europejskim rynku dostaw dla e-commerce. „Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu opinii Rady Pracowniczej Mondial Relay oraz pod warunkiem uzyskania zgody organów regulacyjnych. Finansowanie pomostowe transakcji w okresie 365 dni zapewni konsorcjum siedmiu banków. Spółka zakłada, że zamknięcie transakcji nastąpi do końca II kwartału br.” – wyjaśnia InPost w komunikacie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne