Reklama

InPost kupuje francuskiego giganta Mondial Relay

Lider polskiego rynku KEP (kurier, ekspres, paczka) przyspiesza międzynarodową ekspansję. Firma, stojąca za siecią paczkomatów, złożyła dziś ofertę na przejęcie Mondial Relay - największego prywatnego operatora punktów odbioru paczek we Francji. O transakcji poinformował na Twitterze Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Aktualizacja: 15.03.2021 09:08 Publikacja: 15.03.2021 09:05

InPost kupuje francuskiego giganta Mondial Relay

Foto: Adobe Stock

Francuska grupa logistyczna powiązana jest z niemiecką grupą Otto. InPost ma jej zapłacić 565 mln euro. „To najprawdopodobniej największa inwestycja zagraniczna prywatnej polskiej firmy” – napisał Brzoska.

InPost za 565 mln euro (ok. 2,6 mld zł) kupić chce 100 proc. udziałów w firmie, która dysponuje siecią ponad 15,8 tys. punktów odbioru i nadań. Tym samym znacząco rozszerzy zakres działalności, przyspieszając rozwój międzynarodowy. Spółka kierowana przez Brzoskę wskazuje, że umocni swoją pozycję jako wiodącego gracza na europejskim rynku dostaw dla e-commerce. „Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu opinii Rady Pracowniczej Mondial Relay oraz pod warunkiem uzyskania zgody organów regulacyjnych. Finansowanie pomostowe transakcji w okresie 365 dni zapewni konsorcjum siedmiu banków. Spółka zakłada, że zamknięcie transakcji nastąpi do końca II kwartału br.” – wyjaśnia InPost w komunikacie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Partnera
11 wież Eiffla czekolady rocznie
Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Biznes
W którą stronę zmierza bancassurance?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama