Swiss rozwija się teraz najszybciej w Europie

Christopher Franz, prezes szwajcarskich linii lotniczych Swiss

Publikacja: 08.02.2008 01:35

Swiss rozwija się teraz najszybciej w Europie

Foto: AP

Niespełna rok temu Swiss został przejęty przez Lufthansę. Teraz niemiecka linia coraz bardziej interesuje się PLL LOT. Czy powinniśmy się obawiać ewentualnego przejęcia?

Rz: Czy Swiss po przejęciu przez Lufthansę jest jeszcze niezależną linią?

Christopher Franz:

Nadal mamy znaczną autonomię. Powiem więcej. Nie muszę podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy stać przed rozkrzyczanymi udziałowcami czepiającymi się wszystkiego. W tej chwili całe WZA trwa 10 minut. A nasza rada nadzorcza jako szefa ma prezesa Lufthansy, więc nie ma obaw, że jakaś decyzja nie zostanie zatwierdzona.

A czy nie spotkaliście się z krytyką, że kraj pozbywa się narodowego przewoźnika?

Byłbym zaskoczony, gdyby takich protestów nie było. Ale najważniejsze jest, czy firma daje miejsca pracy, gdzie płaci podatki, czy jej właściciel inwestuje w nią.

Na niektórych trasach konkurujecie jednak z Lufthansą, na przykład na Bliski Wschód?

Nie zabieramy sobie nawzajem pasażerów, tylko wspólnie wozimy ich więcej. Dopasowaliśmy swoje rozkłady i na przykład do Rijadu w Arabii Saudyjskiej Swiss lata cztery razy w tygodniu, Lufthansa trzy razy w tygodniu, i w ten sposób mamy codziennie połączenie. Gdybyśmy byli sami, musielibyśmy z tego połączenia zrezygnować, bo nie mielibyśmy wystarczającej liczby samolotów.

Macie dalsze plany ekspansji?

Od półtora roku, czyli od czasu, kiedy przejęcie przez Lufthansę było przesądzone, jesteśmy najszybciej rozwijającą się linią w Europie. Musimy teraz wręcz „przetrawić” nasz rozwój, przyjąć nowych pracowników. I stale kontrolować ryzyko, które pojawia się przy tak szybkim rozwoju.

Czy wierzy pan w prawdziwą konsolidację w europejskim lotnictwie?

Nie może być inaczej. Nie mam wątpliwości, że wszystko skupi się wokół grupy Lufthansy, KLM/Air France i British Airways.

Niespełna rok temu Swiss został przejęty przez Lufthansę. Teraz niemiecka linia coraz bardziej interesuje się PLL LOT. Czy powinniśmy się obawiać ewentualnego przejęcia?

Rz: Czy Swiss po przejęciu przez Lufthansę jest jeszcze niezależną linią?

Pozostało 87% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca