Zakupy w sieci są coraz popularniejsze

Szybko rośnie e-handel. W 2007 r. w Polsce osiągnął wartość 8,1 mld zł, czyli o 62 proc. więcej niż w 2006 r.

Publikacja: 18.03.2008 04:21

Zakupy w sieci są coraz popularniejsze

Foto: Rzeczpospolita

Obroty blisko 4 tysięcy sklepów działających w polskiej sieci rosną szybciej niż internetowych aukcji, ale to one nadal stanowią lwią część rynku e-handlu. Łączne obroty Allegro.pl, polskiego eBay, Swistaka.pl i innych aukcji oszacowane zostały bowiem w raporcie Sklepy24/Internet Standard na 4,6 mld zł.

Merlin.pl nie jest już pod względem obrotów największym rodzimym e-sklepem. Ustąpił miejsca Agito.pl (elektronika, RTV, AGD), który zanotował 120 mln zł obrotów, oraz Komputronikowi.pl (IT, elektronika), którego obroty sięgnęły 100 mln zł.

Rosnąca popularność i zaufanie do internetowego handlu sprawiły, że większość e-sklepów z czołówki co najmniej podwoiło obroty. Największą dynamikę zanotowały między innymi delikatesy Frisco.pl (z 0,2 do 4,6 mln zł) oraz oferujący meble i akcesoria do domu Multizakupy.pl (sześciokrotny wzrost obrotów) – ale działają stosunkowo niedawno i ich duża dynamika jest także efektem krótkiego stażu.

– E-commerce to w Polsce ciągle młody rynek. Połowa ankietowanych sklepów istnieje w sieci krócej niż dwa lata, jakkolwiek w ubiegłym roku wzrósł odsetek firm o dłuższej historii – mówi Piotr Jarosz, szef serwisu Sklepy 24 (katalogu rodzimych internetowych spółek handlowych).

Jakkolwiek w ubiegłem roku przybyło w sieci ponad 1000 sklepów, to pojawiają się pierwsze oznaki nasycenia niektórych branż. Wszystko wskazuje, że w polskim Internecie jest już wystarczająco dużo sklepów z elektroniką, książkami i artykułami dla dzieci – podkreśla raport.

Największą grupę e-sklepów – prawie 15 proc. wszystkich – stanowią internetowe witryny handlowe z artykułami wyposażenia domów i ogrodów. W ocenie raportu Polacy kupują przez Internet głównie dlatego, że mogą oszczędzić czas, składając zamówienia o dowolnej porze. Niskie ceny są najważniejsze dla niecałej połowy (48 proc.) nabywców.

Obroty blisko 4 tysięcy sklepów działających w polskiej sieci rosną szybciej niż internetowych aukcji, ale to one nadal stanowią lwią część rynku e-handlu. Łączne obroty Allegro.pl, polskiego eBay, Swistaka.pl i innych aukcji oszacowane zostały bowiem w raporcie Sklepy24/Internet Standard na 4,6 mld zł.

Merlin.pl nie jest już pod względem obrotów największym rodzimym e-sklepem. Ustąpił miejsca Agito.pl (elektronika, RTV, AGD), który zanotował 120 mln zł obrotów, oraz Komputronikowi.pl (IT, elektronika), którego obroty sięgnęły 100 mln zł.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca