Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 17.06.2021 06:34 Publikacja: 16.06.2021 21:00
Foto: Bloomberg
W wydanym w środę raporcie zrzeszająca pozarządowe organizacje działające na rzecz czystego transportu T&E uważa, że władze Unii Europejskiej powinny tak ustalić wiążące cele redukcji emisji CO2 z samochodów, by dwie trzecie nowych aut sprzedawanych w 2030 r. było w pełni elektrycznych. W 2035 r. napęd elektryczny powinny mieć już wszystkie nowe samochody.
Dla realizacji tych planów do unijnych regulacji należałoby wprowadzić wyższy cel redukcji emisji CO2 z nowych samochodów wobec obowiązującego od ub.r. limitu (średnio 95 g/km CO2 na samochód) – o 25 proc. w 2025 r. i o 40 proc. w dwa lata później. – Jest to niezbędne, by elektryczne samochody były dostępne, a europejski przemysł motoryzacyjny konkurencyjny na światowych rynkach – stwierdza T&E. Kolejnym etapem było zredukowanie emisji o 65 proc. w 2030 r., a następnie całkowite wycofanie pojazdów z silnikami spalinowymi w 2023 r.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Trump grozi 30 proc. cłami na towary z UE, Ryanair dogaduje się z Modlinem i zwiększa siatkę połączeń, a Bruksel...
KE chce drastycznie podnieść akcyzę na papierosy i wyroby tytoniowe, a częścią uzyskanych w ten sposób przez kra...
Truskawki, wprawdzie nie z kluskami i jogurtem, ale ze śmietaną można jeszcze na Wimbledonie kupić, ale kibice ż...
Finansowanie dla polskich start-upów gwałtownie spada. W Rzymie państwa europejskie ustalają szczegóły odbudowy...
Do 22,5 zł rosły notowania Pepco Group na otwarciu czwartkowej sesji w reakcji na wyniki i plany handlowego prze...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas