Zysk Volkswagen, niemieckiego koncernu motoryzacyjnego, (pierwszego w Europie i czwartego na świecie) wzrósł w II kwartale o 35 proc. rocznie. Zysk netto wyniósł 1,64 mld euro. Sprzedaż aut Volkswagena wzrosła w tym czasie o 4,5 proc.
Według prezesa Martina Winterkorna firma zawdzięcza poprawę nowym modelom takim jak Tiguan, wersji coupe Passata i nowej generacji najlepiej sprzedającego się auta – Golfa. Kwartał do kwartału, zysk firmy wzrósł o 26 proc., mimo rosnących kosztów paliw.
PSA Peugeot Citroen, drugi co do wielkości koncern motoryzacyjny w Europie, także jest w bardzo dobrej formie. Zysk firmy w pierwszej połowie roku wzrósł o 49 proc. Głównym powodem jest większy popyt na nowe modele, jak kompaktowy Peugeot 308 i ekspansja na rynki Rosji i Ameryki Łacińskiej.
Zysk netto zwiększył się do 733 mln euro i o 59 mln euro wyprzedził przewidywania analityków.
Zysk włoskiego Fiata mimo spadku sprzedaży w Europie wzrósł w II kwartale o 1,9 proc. głównie dzięki większej sprzedaży samochodów w Brazylii. Zysk zwiększył się rok do roku z 593 mln do 604 mln euro. Sprzedaż wzrosła o 12 proc.