Zysk Volkswagen, niemieckiego koncernu motoryzacyjnego, (pierwszego w Europie i czwartego na świecie) wzrósł w II kwartale o 35 proc. rocznie. Zysk netto wyniósł 1,64 mld euro. Sprzedaż aut Volkswagena wzrosła w tym czasie o 4,5 proc.

Według prezesa Martina Winterkorna firma zawdzięcza poprawę nowym modelom takim jak Tiguan, wersji coupe Passata i nowej generacji najlepiej sprzedającego się auta – Golfa. Kwartał do kwartału, zysk firmy wzrósł o 26 proc., mimo rosnących kosztów paliw.

PSA Peugeot Citroen, drugi co do wielkości koncern motoryzacyjny w Europie, także jest w bardzo dobrej formie. Zysk firmy w pierwszej połowie roku wzrósł o 49 proc. Głównym powodem jest większy popyt na nowe modele, jak kompaktowy Peugeot 308 i ekspansja na rynki Rosji i Ameryki Łacińskiej.

Zysk netto zwiększył się do 733 mln euro i o 59 mln euro wyprzedził przewidywania analityków.

Zysk włoskiego Fiata mimo spadku sprzedaży w Europie wzrósł w II kwartale o 1,9 proc. głównie dzięki większej sprzedaży samochodów w Brazylii. Zysk zwiększył się rok do roku z 593 mln do 604 mln euro. Sprzedaż wzrosła o 12 proc.

Fiat podtrzymał prognozy zysku na najbliższe półtora roku.

Kurs akcji francuskiego koncernu w Paryżu wzrósł dziś o 7 proc. Akcje VW we Frankfurcie zwyżkowały o 4,3 proc. Walory Fiata rosły dziś o 7 proc.

W pierwszym półroczu 2008 r. zarejestrowano 8,34 mln nowych samochodów (-2 proc. rocznie). Największy spadek przyniósł czerwiec; po maju sprzedaż aut była mniejsza jedynie o 0,7 proc.