Carlsbergowi nie udało się pobić rekordu z 2007 r. Sprzedaż firmy zwiększyła się wówczas o 12 proc. i – po raz pierwszy w swojej historii – przekroczyła 4,6 mln hl.

– Ubiegły rok nie był rokiem łatwym dla polskiej branży piwnej. Musieliśmy się zmierzyć z rosnącymi cenami surowców do produkcji piwa i jego opakowań. Nieuniknione okazały się podwyżki cen produktów, co w połączeniu z pogarszającą się sytuacją ekonomiczną miało negatywny wpływ na konsumpcję piwa w Polsce – komentuje Piotr Majchrzak, wiceprezes ds. finansów w Carlsberg Polska.

Firma nie podała szczegółów dotyczących sprzedaży marki Harnaś. Pochwaliła się natomiast, że o 16 proc. zwiększył się popyt na Okocim Mocne. Natomiast wartość sprzedaży piwa Karmi urosła o 15 proc. Wyniki podał także duński koncern Carlsberg. Przychody netto grupy wyniosły w 2008 r. ok. 59,9 mld koron duńskich. Rok temu sięgnęły 44,75 mld koron. Zysk netto koncernu przekroczył 2,6 mld koron (w 2007 r. wyniósł ok. 2,3 mld).

Duńczycy mają ambitne plany na 2009 r. Przychody netto Carlsberga mają wynieść 63 mld koron, a zysk netto 3,5 mld.