- W pierwszej kolejności na rynku rosyjskim zadebiutuje marka Emolium, bo w tym segmencie produktów nie ma tam bezpośredniej konkurencji dla naszych preparatów. Ponadto szacujemy, że segment dermokosmetyków w Rosji będzie rozwijał się najszybciej - mówi Łukasz Butruk, prezes zarządu Nepentes S.A. Po uzyskaniu wymaganych rejestracji, pierwsze produkty Emolium będą sprzedawane w rosyjskich aptekach na przełomie II i III kwartału 2009 r.
Firma Akrikhin, z którą umowę podpisano, działa na rynku rosyjskim od 70 lat. Jest właścicielem zakładu w okolicy Moskwy, gdzie produkuje leki w najwyższym standardzie GMP. Portfolio produktów liczy prawie 200 preparatów, między innymi leki na receptę oraz produkty OTC w kategoriach: ginekologia, dermatologia, pediatria oraz kardiologia. Akrikhin od 2007 r. jest powiązany kapitałowo i operacyjnie z rosyjskim operatorem polskiej spółki Zakładów Farmaceutycznych Polpharma. Ta współpraca zakłada ścisłą kooperację w rozwoju, produkcji i marketingu produktów obu firm na rynku rosyjskim.
- Szukaliśmy partnera, który bardzo dobrze zna specyfikę rynku – mówi Łukasz Butruk. - Wybraliśmy Akrikhin, bo ma szeroko rozwinięte kompetencje w obszarze dermatologii i pediatrii oraz w pełni rozbudowaną strukturę organizacyjną niezbędną w dotarciu do rosyjskich lekarzy oraz aptek, umożliwiającą właściwą promocję i sprzedaż produktów Emolium. Przedstawiciele Akrikhin są obecni w 10 tysiącach aptek w największych miastach rosyjskich.
Budżet marketingowy w całości będzie finansowany przez firmę Akrikhin, a koszty - zatwierdzane oraz kontrolowane przez Nepentes. Plan minimum zakłada, że przychody ze sprzedaży w 2009 r. w Rosji wyniosą około 600 tys. zł – dodaje Łukasz Butruk.
Rynek preparatów OTC w Rosji rośnie 20-30 proc. rocznie i jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w Europie, jego wartość blisko trzykrotnie przekracza wartość polskiego rynku OTC.