Salony Play bez logo Germanosa

P4, operator sieci Play, będzie bezpośrednim właścicielem sieci sklepów, które do tej pory prowadził Germanos Polska – ustaliła „Rz”

Publikacja: 12.08.2009 04:15

Salony Play bez logo Germanosa

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Zgodnie z planem złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym firmy mają się połączyć. Majątek dilera zostanie przeniesiony na telekomunikacyjną firmę, która jest 100-proc. właścicielem Germanos Polska.

W ten sposób Play stanie się pierwszym operatorem w Polsce, który samodzielnie poprowadzi prawie połowę własnej sieci dystrybucyjnej. Germanos Polska prowadzi ok. 300 z ok. 660 sklepów Play.

– Nie spodziewamy się, aby ta operacja mocno zmieniła wyniki P4 – powiedział Marcin Gruszka, rzecznik komórkowej sieci. Według niego ze sklepów zniknie logo greckiej grupy. Można się też spodziewać, że uproszczenie struktury przyniesie P4 dodatkowe oszczędności: przychodami Germanosa była prowizja, jaką płacił dilerowi. Firmy miały też dwa – choć identyczne – zarządy.

Oszczędności przydadzą się P4, bo za kilka miesięcy będzie musiał zacząć spłacać kredyt zaciągnięty w China Development Bank (w sumie na 540 mln euro).

W ramach łączenia spółki ujawniły swoje dane finansowe. Wynika z nich, że jednostkowa strata P4 wyniosła w I półroczu 326 mln zł, mniej niż połowa straty odnotowanej przez sieć w całym 2008 roku (854,7 mln zł). Gruszka zapewnia, że w 2009 roku wynik operatora będzie lepszy niż w ubiegłym.

Germanos Polska zaś w pierwszej połowie tego roku miał 14,8 mln zł straty netto.

Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja