Koreański koncern, drugi producent paneli ciekłokrystalicznych na świeci ogłosił, że w trzecim kwartale jego zysk netto wzrósł w porównaniu do ubiegłego roku o 85 proc. i wyniósł niemal 484 mln dol. Sprzedaż wzrosła z kolei aż o 55 proc.
Dane są tym bardziej zaskakująco dobre, gdyż jak podała niedawno firma badawcza WitsView Tchnology w pierwszym półroczu na świecie ceny paneli wykorzystywanych w produkcji telewizorów i komputerów spadły średnio 1-5 proc.
- Z rosnącym rynkiem, mimo spadku cen, zwłaszcza dzięki odpowiedniemu marketingowi możemy podać tak dobre wyniki - stwierdził w komunikacie Kwon Young-soo, prezes LG Display.
Niedawno holenderski Philips informował, że jego zysk netto w trzecim kwartale wzrósł w porównaniu do ub.r. o 203 proc. i sięgnął 176 mln euro.
Analityków wynik bardzo zaskoczył, spodziewali się bowiem straty na poziomie 50 mln euro. Philips zanotował co prawda spadek przychodów - w skali roku o 11 proc. do 5,6 mld euro.