Cała transakcja ma zakończyć się w II kwartale przyszłego roku. W trakcie negocjacji Chińczyków z właścicielem marki, Fordem ustalono między innymi strukturę produkcji i plany inwestycyjne. Firmy uporały się także z największym problemem, czyli zasadą korzystania przez Geely z patentów Forda stosowanych w samochodach Volvo.
Nie ujawniono natomiast kwestii finansowych. Według doniesień Aftonbladet suma, za którą Ford sprzedaje Volvo, to 15 mld sek. (ok. 6 mld zł). Szwedzki rzecznik prasowy Geely Anders Fogel nie chce jednak tej sumy komentować.
W komunikacie prasowym Geely oświadczył, że jeżeli transakcja dojdzie do skutku, to „Volvo zachowa wiodącą pozycję w zakresie bezpieczeństwa, techniki ochrony środowiska oraz będzie traktowane jako wiodąca prym w świecie marka premium z możliwościami rozwoju na szybko rozwijającym się chińskim rynku”.
Zanim transakcja dojdzie do skutku, Geely musi także uzyskać zgodę chińskich władz.